Batterikabelskor för 5-6 mm kabeltjocklek? Var köpa?

åk förbi valfri bilverkstad....
varje bilverkstad med lite självaktning och kunskap (menar då ej alibabas plåt och pizza) har ett sortiment med olika kabelskor.
på mitt jobb så har ett ett par stycken sortimentlådor med kabelskor, både isolerade och oisolerade och även för att byta stift i kontaktstycken och stifta om med mera.
du får garanterat ett par stycken för noll och ingenting......

åk förbi valfri bilverkstad....
varje bilverkstad med lite självaktning och kunskap (menar då ej alibabas plåt och pizza) har ett sortiment med olika kabelskor.
på mitt jobb så har ett ett par stycken sortimentlådor med kabelskor, både isolerade och oisolerade och även för att byta stift i kontaktstycken och stifta om med mera.
du får garanterat ett par stycken för noll och ingenting......

Finns det såna bilverkstäder kvar? Jag gillar old-school mekanikerna som har koll men nu går de i pension allt eftersom och Alibabas mekaniker ger jag inte mycket för.

Hittade en firma som hade kabelskor med lagom stora hål både för kabeln och hålet för skruven, både för 10mm2 och även för 16mm2 :tummenupp

Då så, då går det nog att lösa:
http://www.oie.se/Produkt/kabelsko-10mm2-hal-6-5-(9160)?sectionId=2951088
Dessa borde vara anpassade för flerkardelig kabel iom användningsområdet:
https://www.startmotor.se/tag/10 mm2/Elkomponenter/Kabelskor/

Annars måste väl Elfa ha en massa olika varianter som passar?

Hade också sett oie, men då måste man beställa och jag ville få till det nu typ hehe. Bor ju ändå i Huvudstan och inte i nån byhåla, borde ju finnas i nån butik här. Elfa tänkte jag också på men de tog bort sin butik i södra Stockholm, finns bara i Solna nu, kände att jag inte var så pigg på att åka till andra sidan stan för två st kabelskor, visst hade jag kunnat gjort det om det inte fanns nått alternativ. Hittade en butik på södra sidan stan som hade bra kabelskor! Tack ändå för hjälpen! :)

Visst, det går också, men ska det verkligen behövas? Problemet är ju att de kablarna måste också ha lagom stora kabelskor monterade. Köpa kablar från mc-affär, vad kostar det 500-600:- kanske? Två kabelskor = 10:- Tror jag röstar på alternativ B :rolleyes:

Original minus och plus kabel med rätt anslutning i bägge ändar samt överdragsskydd kostar ca 570 kr hos närmaste Yamaha-återförsäljare som ett tips. Då sökte jag på en XT600 från -99.

Original minus och plus kabel med rätt anslutning i bägge ändar samt överdragsskydd kostar ca 570 kr hos närmaste Yamaha-återförsäljare som ett tips. Då sökte jag på en XT600 från -99.

Ok, tack för infon, då kändes det roligare att köpa 2 kabelskor för 12:- eller vad jag nu betalade. 558:- över då :fyllisar

Ebäjj då? Du ska väl knappast ut å börna nå i veckan eller?

Visst, hade säkert gått att beställa från Ebay och även skickat från någon butik i Sverige, men jag kände att jag ville ha kabelskorna på en gång och få det fixat. Vissa mer avancerade grejor kan jag beställa och hålla på, men ett par kabelskor till ett mc-batteri borde ju inte vara så stökigt att hitta. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT