Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har sett om tjuvlarm som drar 0,05A (50mA).Det som drar mest är nog larmet som ligger aktivt hela tiden med ett relä som drar.
På ett dygn förbrukar larmet 0,05A*24h=1,2Ah
Detta innebär att de flesta MC-batterier (alla?) är helt tomma efter 10 till 20 dagar.
Och batterier tål dåligt stå helt urladdade.........
Ett vanligt problem med "intelligenta batteriladdare" är att de inte klarar strömavbrott.
Dvs efter att 230V varit borta några sekunder så måste laddaren aktiveras med knapptryckningar för att börja ladda igen.
Gissar jag rätt om att laddningen inte återupptas på din laddare efter 230V strömavbrott?
Hur mycket ström drar hojen och tjuvlarmet från batteriet?
Bara lossa ena batterianslutningen # och koppla in tex.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matverktyg/Matinstrument/Digital-multimeter-15133/
Sätt den för att mäta max 10A för precis när du kopplar ihop batteriet och batterianslutningen via multimetern kan det gå mycket ström ett kort ögonblick.
Kondensatorer som ska laddas i tex ECU gissar jag. Erfarenhet från min Triumph.
# Det här testet förutsätter ett friskt och laddat batteri.
Last edited: