Batteriet vill inte leva mer!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Var nog tur att jag gick ned i garaget för att se hur det gick med laddningen. Har en ctek men sån där underhållsladdning å allt:rolleyes:

Batteriet gick knappt att ta på för det var så varmt. Har haft lite problem vid några tillfällen att starta den men har löst sig genom att jag laddat den ibland. Men nu lutar ju allt emot att det är batteriet som är felet.

Har laddat i 24timmar och hade 12.25v (ska väll vara 13,7v?) utan belastning och 7-8 när den försökte dra runt startmotorn:näsblod

Ska man köpa batteriet på Yamahacenter eller försöka hitta någon som säljer batterier?

Är det gel-batterie i denna?

GT9B-4 var betäckningen på batteriet.

Någon som vet ungefär vad det kostar? Skulle det kunna vara något annat fel som gör att jag inte har någon kräm i det?

//Alex

Ditt batteri is no more. It has ceased to be.

Intern kortslutning som inte den bästa laddare i världen kan rå på.
Mao tjacka ett nytt, och ja, köp ett gel-batteri.
Original är säkert bra, men oxå tre ggr så dyrt som ex.vis biltema, som ju oxå saluför gelbatterier numer.
Ta måtten på ditt batt, surfa in på bajltema och spana vad det heter.

Dr.Bike skrev:
2551691 Ditt batteri is no more. It has ceased to be.

Intern kortslutning som inte den bästa laddare i världen kan rå på.
Mao tjacka ett nytt, och ja, köp ett gel-batteri.
Original är säkert bra, men oxå tre ggr så dyrt som ex.vis biltema, som ju oxå saluför gelbatterier numer.
Ta måtten på ditt batt, surfa in på bajltema och spana vad det heter.

Då var de som ja trodde då.

Ska försöka hitta en firma som säljer batterier då. Bajltema tror jag kan bli svårt att hitta:gnissla

Jag stoppade i ett Biltema-batteri i min förra hoj, funkade klockrent :tummenupp Kostade 160-170 kr om jag inte missminner mig. Det var lika många Ah men skiljde nån mm på bredden, sak samma. Sitter det löst så får man väl antingen bocka fästet eller pula dit en plastbit. Känns inte motiverat att betala 4-6ggr så mycket för ett batteri med finare namn :)

Har själv biltema batteri... och det har nog suttit i hojen mellan 2-5 år... inget o klaga på där inte

Hoztic skrev:
2551926 Jag stoppade i ett Biltema-batteri i min förra hoj, funkade klockrent :tummenupp Kostade 160-170 kr om jag inte missminner mig. Det var lika många Ah men skiljde nån mm på bredden, sak samma. Sitter det löst så får man väl antingen bocka fästet eller pula dit en plastbit. Känns inte motiverat att betala 4-6ggr så mycket för ett batteri med finare namn :)

Eftersom inte biltema finns här så blev det lite dyrare som du skrev:näsblod

125 euro om jag ville ha ett identiskt som det jag har eller 70 euro om jag kunde vänta tills i morgon och få en indentiskt batterie med annat märke. Så jag får ett nytt i morgon:yoparty

Mr Helmut skrev:
2553470 Eftersom inte biltema finns här så blev det lite dyrare som du skrev:näsblod

125 euro om jag ville ha ett identiskt som det jag har eller 70 euro om jag kunde vänta tills i morgon och få en indentiskt batterie med annat märke. Så jag får ett nytt i morgon:yoparty
Just ja, du bor i Spanien nu ja! Nog dåligt med Biltema där ja :hihi

Men det verkar ju som om dom har ungefär samma batteripriser som här iaf?

Av ren nyfikenhet, har du kollat fler hojgrejer?

Hoztic skrev:
2553572 Just ja, du bor i Spanien nu ja! Nog dåligt med Biltema där ja :hihi

Men det verkar ju som om dom har ungefär samma batteripriser som här iaf?

Av ren nyfikenhet, har du kollat fler hojgrejer?

Aprilia rs 125 (ny)tror de var 4000 euro
R6 -05 (ny) 9000 euro
r6 -06 (ny) 1200 euro
Gsx-r 600a -06 (ny) 1000 euro. Fy fan vad den var fin med blåa fälgar!

Hjälmar å sånt är samma priser som hemma. Skinnställ går ju köpa väldigt biligt men kvaliten skulle jag tro är därefter. Ska kolla vad spyke-ställ kostar, vet en butik som säljer spyke.

Kustremsan är kanske inte det billigaste området heller:näsblod

Mr Helmut skrev:
2553470 Eftersom inte biltema finns här så blev det lite dyrare som du skrev:näsblod

70 € var dyrt.
Måste ju finnas nån mañana-firma likt B-team som kan sälja dig ett batteri för 25-30 €

Annars allt bra med dig? Vad gör du därnere?

Dr.Bike skrev:
2554251 70 € var dyrt.
Måste ju finnas nån mañana-firma likt B-team som kan sälja dig ett batteri för 25-30 €

Annars allt bra med dig? Vad gör du därnere?

Jo men hittade inte någon alternativ firma i alla fall.

Jo här är de bara bra, idag har de regnat men vi har ändå 22 grader! Har pluggat spanska i 3 veckor för att kunna förstå vad dem säger, i morgon är sista dagen på skolan sen blir det hitta ett jobb.

Har jobbat lite med golv (slipa marmorgolv) som jag ska fortsätta med som extraknäck men har sökt jobb inom bygg och bilbranschen.

Sist du skrev var du påväg till Malaysia, fortfarande där eller?

Mr Helmut skrev:
2553841 Aprilia rs 125 (ny)tror de var 4000 euro
R6 -05 (ny) 9000 euro
r6 -06 (ny) 1200 euro
Gsx-r 600a -06 (ny) 1000 euro. Fy fan vad den var fin med blåa fälgar!

Hjälmar å sånt är samma priser som hemma. Skinnställ går ju köpa väldigt biligt men kvaliten skulle jag tro är därefter. Ska kolla vad spyke-ställ kostar, vet en butik som säljer spyke.

Kustremsan är kanske inte det billigaste området heller:näsblod
Verkar vara hyggliga priser på nya hojar iaf :tummenupp
Har du koll på vad det kostar att försäkra dom?

Hoztic skrev:
2554366 Verkar vara hyggliga priser på nya hojar iaf :tummenupp
Har du koll på vad det kostar att försäkra dom?

Nu vet jag inte priser på cyklar men bilar som man kanske kan förstå (mycket plåtskador) är väldigt dyrt att försäkra.

Ne ja ska behålla min svenskreggad men en lite rolig sak är att vi till och med har svensk bilprovning här:D

Dock har jag läst mig till att 70km/h för fort på motorvägen innebär fängelse (vilket man inte vill hamna i här nere:näsblod )

Mr Helmut skrev:
2554334 Jo men hittade inte någon alternativ firma i alla fall.

Jo här är de bara bra, idag har de regnat men vi har ändå 22 grader! Har pluggat spanska i 3 veckor för att kunna förstå vad dem säger, i morgon är sista dagen på skolan sen blir det hitta ett jobb.

Har jobbat lite med golv (slipa marmorgolv) som jag ska fortsätta med som extraknäck men har sökt jobb inom bygg och bilbranschen.

Sist du skrev var du påväg till Malaysia, fortfarande där eller?

Ahaa! Du ska bo därnere! Coolt. Min släkting som hade bil och båtverkstad hemma i sverige, klappade alltid igen över vintrarna, och bedrev sedan rörelsen just i Marbella! Ett bra liv.

Jag är hemma sedan ett par dar, och far mot nya exotiska resmål: NOrge och Karlskrona! :D

HUr länge stannar du där nere då?

Dr.Bike skrev:
2555269 Ahaa! Du ska bo därnere! Coolt. Min släkting som hade bil och båtverkstad hemma i sverige, klappade alltid igen över vintrarna, och bedrev sedan rörelsen just i Marbella! Ett bra liv.

Jag är hemma sedan ett par dar, och far mot nya exotiska resmål: NOrge och Karlskrona! :D

HUr länge stannar du där nere då?

Låter ju inte fel. Håller han fortfarande på så eller?

Norge kan ju vara fint:)

Sattsar på att vara hemma till lellesträffen:yoparty början av juni alltså. Men man vet aldrig. kanske blir kvar om man hittar något.

Jobbar du som, med tanke på hur mycket du reser?

Mr Helmut skrev:
2556223 Låter ju inte fel. Håller han fortfarande på så eller?

Norge kan ju vara fint:)

Sattsar på att vara hemma till lellesträffen:yoparty början av juni alltså. Men man vet aldrig. kanske blir kvar om man hittar något.

Jobbar du som, med tanke på hur mycket du reser?

Min släkting lever dessvärre inte längre.
Själv är jag handelsresande i död... (pysslar med sånt som poffar och smäller)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg