Batteriet urladdat efter premiärturen

Clemenza

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
996
Inför premiärturen satte jag i batteriet, som var fulladdat med "smart" laddare. Jag körde hem hojen ca: två mil och efter att den stått ett par tre dar är nu batteriet tomt. Jag har inte haft p-ljus larm eller larm på. Vad kan ha dragit ur batteriet? Några vanliga fel att börja leta efter?

Hoztic skrev:
2128615 Jag frågade inte om batteriet tar emot laddning, utan om generatorn ger nån kräm! :)

Jodå, nog begrep jag att det var det du frågade. Fast jag antar att det är lättare att kolla laddningen när jag satt tillbaka batteriet och startat motorn.
Alternativet att springa igång hojen med tomt batt känns inte aktuellt :)

Clemenza skrev:
2128690 Jodå, nog begrep jag att det var det du frågade. Fast jag antar att det är lättare att kolla laddningen när jag satt tillbaka batteriet och startat motorn.
Alternativet att springa igång hojen med tomt batt känns inte aktuellt :)
Aha, du tänker så! Ja, det är ju ett sätt att göra det på :hihi Annars är ju motion bra, säger dom som vet :hihi

Det sämsta du kan göra är o köra med ett "kass batteri" tar inte batteriet imot laddningen som generatorn ger så kommer du automatiskt döda laddregulatorn o då blir det mindre lustigt.. köp kända kvalitetsbatterier som klarar av effekten som behövs vid startögonblicket.. annars löper du risken o ta död på laddregulatorn.. o jag lovar att du tjänar betydligt mer på o köpa ett riktigt batteri..

Bhult skrev:
2140585 Det sämsta du kan göra är o köra med ett "kass batteri" tar inte batteriet imot laddningen som generatorn ger så kommer du automatiskt döda laddregulatorn o då blir det mindre lustigt.. köp kända kvalitetsbatterier som klarar av effekten som behövs vid startögonblicket.. annars löper du risken o ta död på laddregulatorn.. o jag lovar att du tjänar betydligt mer på o köpa ett riktigt batteri..
Laddaren slog aldrig om till grönt så jag köpte ett nytt batteri istället. Ett likadant Yuasa som tidigare och nu går hojen som en dröm. Förresten beträffande hockeyn ikväll, skulle man hålla på Tre Kronor eller Italien ;-)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra