Batteriet ska bort - men hur? Bild!

• Thread starter Thread starter lee
  • Start date Start date
På tdm:en jag hade en 00:a fick man plocka bort dämparen bak för att å ur batteriet.

Du, jag minns den ZX-9R jag hade. Det var helt sjukt, man var tvungen att ta bort ljuddämparen, mellanröret från grenrören OCH lyfta på tanken.
Tog mig två dagar för att ta ur batteriet för underhållsladdningen.

Jag skulle underhållsladdat på plats om den möjligheten finns. Ser jäkligt meckigt ut.

Första detaljen som monterades på fabriken kanske var just batteriet, sen byggdes resten av hojen runt detta.:D

När batteriet är slut så byter man hoj, så e det på den här modellen.

Lägg hojen i bingen för elektronikskrot på återvinningsstationen, vi vill ju inte att saker med dolda batterier kommer ut i naturen.:gnissla

:öl OK, nu när alla andra redan ger så bra förslag så,

Dra flera varv najtråd mellan polerna, när dom svalnat tillräckligt så dom går att ta i så hänger du upp hojen i dom.

Sen är det bara att gå på med skärbrännare och storslägga tills det är loss, klart.:dricka

popcorn.gif
Hur går det med batteriet? Har du kommit på att du måste släppa ut luften ur styrhalvorna, för att ramen ska mjukna så pass att du kan bända isär den och plocka ut batteriet?

Töm ut några volt så går det nog lättare :tummenupp

De fattar väl vem som helst att det inte funkar spänningen har inget med batteriets mått att göra de vet vem som helst

De som tar plats är amperen dvs dra ur några ampere så blir det smidigare att dra ur:D

popcorn.gif
Hur går det med batteriet? Har du kommit på att du måste släppa ut luften ur styrhalvorna, för att ramen ska mjukna så pass att du kan bända isär den och plocka ut batteriet?

Fan va taskig du e :mad:
Det räcker med att lossa ENA styrhalvan, luften har redan gått ut innan du hunnit börja med den andra. Tror t o m att det är vänster som släpper ut luften snabbast.

Om batteriet funkar som det ska varför ta bort det? :va

Sätt på laddaren på batteriet där det sitter. Finns ingen vits med att ta ur batteriet annars.

Men om du nu skulle behöva ta bort batteriet så tar du vinkelslipen och börjar kapa ramen runt om batteriet så du kan få batteriet lite löst sen tar du och hugger ner kofoten vid batteriet och bryter mot ramen sen är det löst...

Ööm förlåt. Om du redan kapat bort ramen så pass så batteriet står fritt från allt vet jag inte längre hur du ska få bort det :va

Fan va taskig du e :mad:
Det räcker med att lossa ENA styrhalvan, luften har redan gått ut innan du hunnit börja med den andra. Tror t o m att det är vänster som släpper ut luften snabbast.
Men är det inte så att luften ska ut så sakta som möjligt, så att ramen inte suger in luft igen för att det blir vakuum i baklampan?

Enkelt på de där modellerna, det står i servicehandboken hur man gör. Vänta till nästa fullmåne, vid midnatt riktar du hojen mot norr och tutar tre gånger så trillar batteriet ur av sig själv. Akta bara så inte den blå lampan lyser för då är det något fel.

Orkar du inte vänta på fullmåne så gör fulmeket som är beskrivet i inlägg #2.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT