Batterier

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hej!

Batteriet verkar av någon outgrundlig anledning pajat, så det är dags att köpa nytt. Dessvärre är just det batteriet jag behöver dyrt, runt 1200 spänn. Det finns ett batteri som är något mindre och därför får plats i min motorcykel. Till saken hör att det är rätt mycket biligare också. Det har också samma antal amperetimmar. Detta borde väl fungera om jag bara ser till att batteriet inte ramlar omkring i lådan? Eller? Hur påverkar det förresten om antalet amperetimmar över/understiger rekommenderad nivå med en max två amperetimmar? Skadligt?

Spinky Spendrup skrev:
Hej Phaser broder! :rock

Kolla här om du vill göra som mig:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5246&highlight=yamaha+batteri

Vad var det för batteri du tänkte använda förresten? Billigt?

Hade först tänkt att använda ett biltema batteri, men nu ser jag att jag kollat fel på volttalet. Det var bara 6V.
Var sedan inne på ett lite större (137x76x140 mm , 9 Ah) men det ser ut vara 4 mm för stort för att klämma in :( .

Löda och greja är ju inte riktigt min grej. Tummen ganska nära mitten av handen, tyvärr. Känner jag mig själv rätt, så lär det leda till sju sorger och åtta bedrövelser.

Enligt MC-Polen skall dock detta underhållsfria Yuasabatteri passa till min hoj:
YT12B-BS. Kostar 880:-.
Inget fynd men bättre än 1200 i a f. Passar f ö till R6:an också enligt Yuasa

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm