Batteridriven Top Fuel hoj @ 7.82 168 MPH

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Så jäkla tufft men samtidigt så jäkla löjligt. :hihi

Vore intressant att veta effektuttag i kw på en dylik tingest.

Framtiden?

[YOUTUBE-ID]tRpMV-Gf0hA[/YOUTUBE-ID]

Batteridriven topfuel hoj, hur går det ihop? :confused:

För övrigt tycker jag det är hur ball som helst :yoparty (men saknar ljudet)

sheisse.. den gick ju inte lite dåligt :tuttar men eldrivet.. hellvette asså..

hehe liite den drar va :D haha undrar om han sket knäck när han såg bilen framför sig, 0-60mph på 0.9sek skojar man inte bort :tummenupp

Hoppas att eldrivna hojar kommer serieproduceras i framtiden, tänk o dra iväg med en hoj som inte låter något men ändå kan ha 2-300hk med ett enormt vrid. Teknologin går framåt och snart kommer batterierna bli så små och motorerna så kraftfulla att det blir verklighet. Banor kan byggas närmre städerna då ljudet inte längre är ett problem, inte heller avgaser.

lithium-ion-motorbike.jpg

Mer Elhojar, här i form av en cross: http://www.electricmoto.com/

Har själv lite planer på att sätta i en 15hk elmotor i min gamla moppe (piaggio Ciao) lär gå som fan, tanken är att ha batterier i packväskor så den ser ut som en riktig gubbmoppe, men hästkrafter som en 125cc.

Last edited:
Tuff båge, men föraren som ska demonstera en burnout lär har lämnat ett par indianer vid stranden och ytterligare ett par simmar nog efter kanoten.

Det är just det jag tror kommer bli ett problem, ljudet och doften alltså.

En elmotor låter ju just ingenting. Och det lilla de låter är ju inte vackert. Att tex åka till Mantorp för att höra på en elmotor skulle jag aldrig göra.

Avgaser tror jag också kommer att bli ett problem, hur ska man få fram den där nitrodoften man faktiskt betalar för att känna :va

När jag inte kan låta bli att starta min hoj i garaget mitt i vintern är det för just två saker, ljudet och doften. Samt även känna hur golvet skakar lite.
Det sista är ju elmotorer också dåliga på. En elhoj skulle jag aldrig köpa. Elmotorer kan man ha till transportmedel.

/J
Hoppas att eldrivna hojar kommer serieproduceras i framtiden, tänk o dra iväg med en hoj som inte låter något men ändå kan ha 2-300hk med ett enormt vrid. Teknologin går framåt och snart kommer batterierna bli så små och motorerna så kraftfulla att det blir verklighet. Banor kan byggas närmre städerna då ljudet inte längre är ett problem, inte heller avgaser....
.

Last edited:

En elmotor låter ju just ingenting. Och det lilla de låter är ju inte vackert. Att tex åka till Mantorp för att höra på en elmotor skulle jag aldrig göra.

Avgaser tror jag också kommer att bli ett problem, hur ska man få fram den där nitrodoften man faktiskt betalar för att känna :va

När jag inte kan låta bli att starta min hoj i garaget mitt i vintern är det för just två saker, ljudet och dpften. Samt även känna hur golvet skakar lite.
Det sista är ju elmotorer också däliga på. En elhoj skulle jag aldrig köpa.

Word:tummenupp

När jag inte kan låta bli att starta min hoj i garaget mitt i vintern är det för just två saker, ljudet och dpften. Samt även känna hur golvet skakar lite.
Det sista är ju elmotorer också däliga på. En elhoj skulle jag aldrig köpa.

/J

jag skulle bli mycket glad om min hoj varken luktade eller väsnades.. fan så skönt!

jag skulle bli mycket glad om min hoj varken luktade eller väsnades.. fan så skönt!

Är du en sån som har hoj för att ragga? En sån som inte ens är motorintresserad och egentligen tycker att det är obekvämt? :hihi ;)

Är du en sån som har hoj för att ragga? En sån som inte ens är motorintresserad och egentligen tycker att det är obekvämt? :hihi ;)

HAHA! :rofl

Nu högg du i sten!

Ozto är rr-kille a´la carte´och kommer vinna Rookie 1000 under 08! :tummenupp

Edit: (säkert redan kommenterat men...) Vaddå EL-driven Top Fuel?

Går den på Nitrometan?
Nähä.
Alltså ingen Top Fueler...

Last edited:

Tänk istället om man tog alla som körde runt med mopeder och pendlar hojar (folk som inte bryr sig om ljud/doft) och bytte ut dom mot elhojar, då skulle man säkert fått ner avgaserna lite samtidigt som folk som har hojar som en hobby fick köra med sina bensinhojar o väsnas. Det skulle väl varit smidigt?

Visst gillar jag också en motor på högvarv, men i grund o botten kör jag hoj för fartupplevelsen, och den försvinner inte för att man kör elhoj, snarare tvärt om skulle ja tro.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...