Batteri

LelleDuke

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Husaberg 650 FE Ducati Hypermotard 1100S 09
Kan ett batteri bli dåligt på en 2 år gammal hoj?? Har en KTM duke 2 -03
Skulle starta en morgon och då starta den inte så jag ladda batteriet och sen starta den, och nu har jag kört några dar men sen när jag skulle starta den efter ett stopp så starta den inte, det bara klickar i den. :confused:

LelleDuke skrev:
Skulle starta en morgon och då starta den inte så jag ladda batteriet och sen starta den, och nu har jag kört några dar men sen när jag skulle starta den efter ett stopp så starta den inte, det bara klickar i den. :confused:

hart haft nå problem på min gammla 640 som gjorde att de bara klicka..
till slut så dog den bara...tog bort huvudsäkringen satte tibaks sen funka de igen :va

verka som de e nåra som haft probs med batteri/startmotor ...omde händer igen så kolla streten med en multimeter..kola även nu då den funkar...
kommer säkert ett bättre svar snart med en enkel lösn :tummenupp

Bytte batteri i min nu, det är en -04.
också lite förvånad hur det kan ta slut så fort.. Blev en himla skillnad mot förut.

LelleDuke skrev:

Mät batt. med multimet ska vara över 12v , tryck på start knappen med multi. fortfarande inkopplad(gör ett start försök) då bör värdet inte understiga 8volt.
Ett batteri kan verka sjyst tills man belastar det.

tack för alla svar :)
Emmi du kan ju komma upp och visa hur man ska kicka, stod och kicka i en halvtimma igår :rolleyes:

Back