Batteri

Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Yamaha XT660X
Jag har en Honda Dominator 98, den går bra förutom att mitt batteri verkar totalt kass, när mc;n är avstängd så mäter jag ca 10-11 volt på batteriet, och när den väl e på så mäter den ca 14, så nu undrar jag om man kan göra ngt åt batteriet lr om man måste köpa nytt??? å isf VAR??

silverbird skrev:
Jag har en Honda Dominator 98, den går bra förutom att mitt batteri verkar totalt kass, när mc;n är avstängd så mäter jag ca 10-11 volt på batteriet, och när den väl e på så mäter den ca 14, så nu undrar jag om man kan göra ngt åt batteriet lr om man måste köpa nytt??? å isf VAR??

Kolla på biltema om de har ngt som passar...
eller www.batterilagret.se

silverbird skrev:

eftersom den laddar som den ska, för det ska vara 14volt laddningsstyrka sen så när du stänger av hojen och batterit sjunker till 10 - 11volt så är det batteriet som är på sin sista vers, går ej att göra nått åt om man ej köper nytt ;)

verkar?

är batteriet kass så orkar den inte starta maskinen, så länge det funkar så går det ett tag till

Verkar som en av cellerna inte mår så bra. Vattennivån ska vara några millimeter över blyplattorna, har du tur och blyet inte har börjat oxidera kan det räcka att fylla på destillerat vatten

nu så har jag köppt ett batteri.. blev underhålls fritt för 695kr, så nu e det bara att tuta å köra ^^

Rasorblade skrev:
Inge fel på deras batteri!..

Jag var övertygad om det samma för sådär ett 1½ år sedan när jag köpte ett vanligt öppet batteri av dom. Dock har det vart ganska mycket krångel med det batteriet, det har laddat ur sig ganska fort när det inte ens har varit inkopplat till något och krävt en hel del underhållsladdning. Kanske fick jag ett måndags-ex...? Andra verkar ju vara nöjda med deras batterier.

Möjligen blir det Biltema igen till våren, fast den nyare underhållsfria modellen. Kostar inte mer än 189 eller vad det var så det är ju ingen jätteförlust om det inte skulle hålla så länge. Man kan ju trots allt köpa 3 såna för samma pengar som silverbird gav för sitt.

EDIT: För övrigt tycker jag att Biltemas grejer ofta är helt OK, men det gäller att veta vilka av deras produkter som är prisvärda och inte eftersom det verkar kunna variera rätt mycket.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman