Batteri Yamaha R6 07

Köp ett med samma spec som original, kolla vad det står på ditt nuvarande? Eller läs manualen?

watermark.php

Jag letar efter ett nytt batteri till min r6-2006a.

letar efter ett billigare alternativ än yuasa, kollat lite på biltema men alla verkar vara för höga?

Någon med ett tips?

Jag letar efter ett nytt batteri till min r6-2006a.

letar efter ett billigare alternativ än yuasa, kollat lite på biltema men alla verkar vara för höga?

Någon med ett tips?

Shido lithium kanske?? ska själv köpa till bägge mina hojar på lelles...:)

Ett tips är att länka till en säljare på EBAY där totalpriset inte blir högre...

88€+7,5€ miljöavgift och 29€ frakt = 124,40€ blir det vid utcheckning.

Ah, det är miljöavgifter också, när betalas dom? Frakten vill de i allafall ha €9.95 för - inte €29. Ett tips bara. ;)

Vill du så har jag ett original som bara gått ett 10-tal starter sen nytt, stått laddat och svalt sen dess, om du vågar handla beggat då,, pm:a isf.

Shorai är vettigt annars, mycket lätta jämfört med blybatteri, 2,8kg har jag för mig det skilde, blir lite segt när det är kallt bara men om man nöter lite startmotor så värms batteriet upp och det går att starta vid försök 2 (om första misslyckas då..). Funkar ner till 4plus iaf. :)

jag har en likadan R6a fast 09.
Har lyckats trycka in ett biltema batteri fast deras är lite högre, inga problem. Du får lossa lite på metallbiten som är i vägen som du spänner igen när batteriet är på plats! :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra