Batteri VARNING, Gpz750 -84

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Hade ur batteriet i vinter, vatten nivån var perfekt men ökade lite under laddning (till max)
Satte tillbaka batteriet och det va fullt kräm idet och hojjen startade men det blinkade om dåligt batteri.
Körde sen en sväng och det slutade blinka. Nästa resa (idag) så slutade aldrig varningen att blinka, kollade polerna och såg då att skruven gått av och plus polen satt löst.
Lyckades hitta en rostig M6:a och drog dit det hårt. Nu blinkar det när jag gasar med lyse av och alltid med lyse på. Drog en repa men ingen skillnad. Har Volt mätare i varvräknaren och den visar +14V när motorn är igång.
Nån som har tips om vad som är fel?

/Dennis

Givarkabel

Tjena!

Har du kollat den lilla givarkabeln som går från en av cellerna på batteriet. Jag kommer inte ihåg vilken spänning det skall vara (9V kanske). Om det är problem med kabeln så kommer batterilampan att larma utan att det är något egentligt problem.

/Johan

ande skrev:
2096294 Tjena!

Har du kollat den lilla givarkabeln som går från en av cellerna på batteriet. Jag kommer inte ihåg vilken spänning det skall vara (9V kanske). Om det är problem med kabeln så kommer batterilampan att larma utan att det är något egentligt problem.

/Johan
Jag har sett den, och den ser lite kexig ut. Hur mäter man på den då, där och på jord kanske.
/D

Japp, stick in mätstickan i kontakten samt den andra på jord. /Johan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!