Hej, har problem att få min 750 att starta. Börjar misstänka batteriet. Hade stora problem med att få igång den. Mätte upp batteriet till 12.2v och runt 10v när jag tryckte på start. Laddade upp batteriet (tog nästan ett dygn), lät den stå och mätte upp 12.7v-12.8v efter ytterligare ett dygn. Provade starta på kvällen (kallt och fuktigt), gick inte. Provade efter 2 dagar, gick igång fint (en varm solig dag) och kunde starta utan problem 3-4 gånger. Mätte upp att den laddade (ungefär 13,5v när motorn var igång). Provade starta ikväll (mörkt och fuktigt) gick inte alls, provade med choken i olika lägen, startmotorn bara tuggade. Mätte upp batteriet igen till 12.2 och runt 10 när jag tryckte på knappen. Tog ut batteriet, har låtit det stå ett par timmar fortfarande 12.2v.
Är batteriet slut? Klarar den bara runt 8-10 starter och sen urladdad? Han som sålde den till mig sa att en start tog 30 km att ladda upp.
Om det är dags att köpa nytt undrar jag om det går att köpa gel-versionen eller nåt annat med lite mer kräm i?
Är batteriet slut? Klarar den bara runt 8-10 starter och sen urladdad? Han som sålde den till mig sa att en start tog 30 km att ladda upp.
Om det är dags att köpa nytt undrar jag om det går att köpa gel-versionen eller nåt annat med lite mer kräm i?