batteri igen

JMF

rookie
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
zx7r
jag vet att det finns massor med trådar om det här men jag behöver ändå hjälp med en grej. har en einhell batteri laddare som e på 12V och 10A men i instruktionen står en formel (laddtid=Ah/A) men min fråga e då först och främst, eftersom det e ett 10Ah batteri ska jag bara ladda i en timme? det verkar ju inte vara nyttigt på något sätt alls.Den ndra frågan e finns det nån i märsta som har en laddare och e villig att ladda batteriet åt mig, så man slipper allt strul?

Du kommer att koka bort all syra om du kör 10 A genom ett mc-batteri, det är inte nyttigt ens för ett bilbatteri.

Biltema tar 69:- för en mc-laddare med 0,5 A.

Ninjaboy skrev:
Du kommer att koka bort all syra om du kör 10 A genom ett mc-batteri, det är inte nyttigt ens för ett bilbatteri.

Biltema tar 69:- för en mc-laddare med 0,5 A.

jo jag hajar osså det men jag tror nog att det e max 10A inte kontinuerligt. annars hade nog inte laddaren sålt så bra.men man får väl fraggla iväg till biltema i morrn och köpa en sån. jävligt olägligt att generatorn på bilen precis la av, allt blir så mycket jobbigare utan fordon.tack för att du tog dig tid o svara iaf.

jag bruka köra bilbatteriladdare på 6 am ha jag för mig..kör de då i 2 timmar nästan...
så de du säger borde funka.

ozeo skrev:
jag bruka köra bilbatteriladdare på 6 am ha jag för mig..kör de då i 2 timmar nästan...
så de du säger borde funka.
jag testade inatt. funkade utmärkt fullt kräm i batteriet... synd bara att hojen inte startade för det. SKIT

njae

troligtvis torr som fan iså fall
för tanken + alla kåpor har varit på lackning hela vintern.
ska nog prova med lite startgas och se om det blir lite sug i förknasarna då

Wiseguy skrev:
Har du fått liv i den ännu ?

nej pga 3 anledningar.
1 för att den inte startade utan startgas
2 för att jag inte köpt nån gas
3 för att mitt batt e lite trött nu igen.(laddade tydligen inte fullt...)
men i morgon blir det andra bullar.
då kommer jag sitta i garaget tills fanskapet snurrar igång sen skiter jag i om jag så ska springa märsta runt med den

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D