batteri husa 02

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
någon som vet vilket av biltemas batteri som passar husa o2 art nr gärna

Jag köpte det som heter 80-250 idag om jag minns rätt. Tyvärr är det bara på 4Ah.
Försök helst få plats med ett på 6-7Ah.

Kollade nyss och det hette 80-250.
Ditt original är på 3 eller 4 och från 04 blev originalbatteriet på 6 eller 7.
Kolla gärna Duells, tror det var de som hade batterier med bra kräm för typ 590:- eller nåt sånt.

Supermoto skrev:
Kollade nyss och det hette 80-250.
Ditt original är på 3 eller 4 och från 04 blev originalbatteriet på 6 eller 7.
Kolla gärna Duells, tror det var de som hade batterier med bra kräm för typ 590:- eller nåt sånt.
Hm... Jag kollade manualen & den påstår 12V/8Ah... Får springa ner i garaget & kolla på vad som egentligen sitter i hållaren. :va

:näsblod

Ghost skrev:
Hm... Jag kollade manualen & den påstår 12V/8Ah... Får springa ner i garaget & kolla på vad som egentligen sitter i hållaren. :va

:näsblod
Ja, då kanske det var 4 förut och åtta nu då. Spelar ju inte så stor roll. Det viktiga är ju att man försöker få dit så stort (många Ah alltså) det går.

Supermoto skrev:
Ja, då kanske det var 4 förut och åtta nu då. Spelar ju inte så stor roll. Det viktiga är ju att man försöker få dit så stort (många Ah alltså) det går.
Det sitter samma batteri på min hoj som det gör original på -04 & framåt (Yuasa YTZ 7S)
Det är väl ett 7Ah batteri? (orkade inte meka loss allt för att se ordentligt)
Jag misstänker att någon har bytt till ett större batteri än vad som satt där från början. :tungan :)

:hej
Du har så rätt!
Ghost skrev:
Det sitter samma batteri på min hoj som det gör original på -04 & framåt (Yuasa YTZ 7S)
Det är väl ett 7Ah batteri? (orkade inte meka loss allt för att se ordentligt)
Jag misstänker att någon har bytt till ett större batteri än vad som satt där från början. :tungan :)

Back