Batteri GSX-R K2

Lägg upp en bild på din gsxr.. Är ensam hemma just nu och vill göra något snuskigt =)

Om jag fattade rätt på min, så kommer man inte åt sadelskruvarna utan att ta av bakkåpan, fantastisk lösning.

Var ja aldrig med om på min Gixxer K2 så vet inte vad de är för special du har. Sitter med två skruva en på var sida om sadeln. Sen rä de bara att lyfta på den och tada... batteriet. :tummenupp

Om jag fattade rätt på min, så kommer man inte åt sadelskruvarna utan att ta av bakkåpan, fantastisk lösning.

jodå, har tagit av på äldre gsxr också, man bara böjjer upp kanten längst bak liksom på sitt dynan, så är det 1 insex bult på varje sida.

Jag gjorde det ingreppet för ngn Vecka sen, stämmer att det räcker med sadelns två skruvar. Iaf på en 750!

Jag gjorde det ingreppet för ngn Vecka sen, stämmer att det räcker med sadelns två skruvar. Iaf på en 750!

Jag har ju gjort det på 750n, men där kom jag ju åt skruvarna, här ser jag inte ens skruvarna när jag bänder sadeln.. hmmm

jodå, har tagit av på äldre gsxr också, man bara böjjer upp kanten längst bak liksom på sitt dynan, så är det 1 insex bult på varje sida.

vet hur det ser ut, men kommer inte åt, hade du orginalkåpor?

Annars är väl sadeln ditlimmad på min :hihi

vet hur det ser ut, men kommer inte åt, hade du orginalkåpor?

Annars är väl sadeln ditlimmad på min :hihi

det var på min polares, jag fixade hans soppa pump hade flippat ut. Så fick ju ta av det, ja det ska vara orginal kåpor.. :P min har skruvarna på sidan har dock en k6

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort