Basicverktyg?

Tror dottern hellre ärver pengar än en uppsättning verktyg....... Möjligen är jag gladare under min livstid . om man inte går ner sig fullständígt när man efter 40 år får veta att grannen köpte motsvarande verktyg på Biltema samtidigt som mig , o som han fortfarande använder.:gnissla

Felfostrad dotter isf! ;)

Har verktygssats av biltemas kvalle,den lite bättre 10åriga men av annat fabrikat och den funkar fint förutom bitsen.

Köp en billig sats och byt ut bitsen som du använder(bla 5 insex på yamaha)mot kvalitetsbits och släng de du inte använder så du inte frestas att använda de vid någt tillfälle.
När annat bits går åt än du har tar man sig en tripp och handlar det,köpte mitt på swedol för tror en 60-70kr och det duger för hobbymek iaf. ,lite dyrt att köpa alla i en sats men använder man inte behöver man inte köpa.

Hylsorna funkar oftast fint bara det är sexkant på de mindre,största skillnaden på dyra och billiga när man hobbymekar som man märker är godstjockleken,är det trångt så kanske man måste investera i en tunnare hylsa för det jobbet men det är ju bara ett fåtal så det blir inte så dyrt.

Så,biltema för kvantitetsinköpen och fyll upp med kvalite på de känsliga ställena och där det går åt special,blir både billigt och bra så.

Henrik

Biltemas vara eller icke vara verkar vara ( :) ) en het potatis.
Men en sån där julaväska kommer det bli och ett sånt där oljesamlartråggrunka plus lite annat smått och gott.

Såna här små är bra, har själv ett litet spärrskaft med bitsfäste på ena sidan och hylsa på den andra. Biltema har sålt såna förut!
Såna där är grymt smidiga! :tummenupp Fast dom är ganska dyra på Biltema, så jag köpte ett vanligt skaft nånstans, med solidt järnskaft, och kortade av det med vinkelslipen. 3 önskningar i uppfyllelse, jag sparade pengar, fick ha sönder något å fick ett bra verktyg :D

Bitsspärrskaftet längst ner på bilden skall det vara:
122520109.JPG

Det där e en fin grej.
Jag har en 2 såna uppsättningar. Kanon kvalisort och mycket användbart. Rekommenderas till alla, kostar nästan gratis. typ 300kr

http://www.knt-verktyg.se/kntprislista2008.pdf

en sån här sats 4750:-

eller en från sweedol för det dubbla.

Är det någon att satsa på eller?

Jag skulle säga nej om det inte är så att du vill ha den för o ställa ölen på.
Tycker alltid de är fulla med grejer man inte använder ändå... Bättre o köpa det man verklgen behöver och använder. Lite som nån annan sa; Köp billig skit om d ska ha det 1 gång och riktiga grejer om du ska använda dem fler gånger.

Angående bits skulle jag rekommendera en sån här;
http://catalog.tengtools.com/webspe...kat_bid=T20&dokid=12554&katnr=2&katsektnr=119

Last edited:
Eller så köper man ett Teng Tool skåp.

Livsgaranti och verktyg som löser dom flesta problemen.

Ord. Pris 29 900 sek

Köpte det för 16 000 sek

http://www.knt-verktyg.se/kntprislista2008.pdf

en sån här sats 4750:-

eller en från sweedol för det dubbla.

Är det någon att satsa på eller?

Har lekt med deras verktyg. Vet inte hur många av nycklarna jag böjde :( :S

Biltemas äldre verktyg, typ 5 år sen var skräp. Dom har blivit mycket bättre får jag säga.

Ska väll tillägga att jag är 175cm på 68 kg, vill säga liten kis och demonterade en 20år gammal framvagn på en Audi GT quattro då jag skulle byte dämpare. Vi fick nya verktyg på garanti och dom höll iaf.

Sen så dyrkar jag arbetspallen med hjul på som man kan lägga verktyg i samt biltemas magnetskålar.:tummenupp

Mvh // Jonas

:va
Har vi inte glömt ett mycket viktigt verktyg :confused:

Hur skulle de fungera å mecka utan en sånn hära?????

Bifogat

• chain-opener.jpg
    chain-opener.jpg
    12.2 KB · Visningar: 31
Snap-on / Bluepoint is da shit!

Men även biltemas stora sats a 1099kr är att rekomendera
Och definitivt biltemas lilla 1/4 spärrskaft med 72 tänder. Skönare finns knappt. =)

Biltema art nr 10-982 är enormt prisvärd trots att de höjt priset med 20 spänn :o)

Ger automatiskt en övergång från insex och torx till 3/8" och 1/4" grepp, t ex för spärrnycklar och momentnycklar.

Sedan apropå slagskruvmejslar. När man mekar med hoj så har man mest nytta av en sådan med långa, smala klingor.

I ofs inte ett verktyg men att meka utan en kopp java funkar INTE, så en sjysst bryggare är ett givet tillbehör i ett välmekat garage!:mattias

:va Kan de räcka mä en enkel bryggare i garaget? Eller ska de var espressomaskin eller perkulator måntro???

Kan räcka me ett kylskåp fyllt me öl å annan go dricka :tummenupp
Då behövs verktyget ovan ja rekomenderar :D

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back