Tror dottern hellre ärver pengar än en uppsättning verktyg....... Möjligen är jag gladare under min livstid . om man inte går ner sig fullständígt när man efter 40 år får veta att grannen köpte motsvarande verktyg på Biltema samtidigt som mig , o som han fortfarande använder.![]()
Felfostrad dotter isf!

Har verktygssats av biltemas kvalle,den lite bättre 10åriga men av annat fabrikat och den funkar fint förutom bitsen.
Köp en billig sats och byt ut bitsen som du använder(bla 5 insex på yamaha)mot kvalitetsbits och släng de du inte använder så du inte frestas att använda de vid någt tillfälle.
När annat bits går åt än du har tar man sig en tripp och handlar det,köpte mitt på swedol för tror en 60-70kr och det duger för hobbymek iaf. ,lite dyrt att köpa alla i en sats men använder man inte behöver man inte köpa.
Hylsorna funkar oftast fint bara det är sexkant på de mindre,största skillnaden på dyra och billiga när man hobbymekar som man märker är godstjockleken,är det trångt så kanske man måste investera i en tunnare hylsa för det jobbet men det är ju bara ett fåtal så det blir inte så dyrt.
Så,biltema för kvantitetsinköpen och fyll upp med kvalite på de känsliga ställena och där det går åt special,blir både billigt och bra så.
Henrik