Bas i bil, billigt

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Tjo.
Frugan har införskaffat sig en jobbpendlarbil. Hon klagar på stereon, som är en Ford CD6000 eller nåt sånt (bilen är en Ford Fiesta -09). Funderar på vad som är lättaste, billigaste sättet att få lite mer bas i den.

Det tråkigaste är ju att dra ström från batteriet, men det kanske jag kan stå ut med. Men är det nån som vet hur en sån här låter?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo/Hogtalare/Subwoofer-8-2000019684/

Eller funkar en sån här?!
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo/Hogtalare/Subwoofer-8-2000023892/

Eller ska man satsa på nån baslåda+slutsteg från blocket? Typ:
http://www.blocket.se/orebro/Baslada_med_slutsteg_61361952.htm?ca=12&w=2

Mer pengar än typ 1000->1500:- är jag inte beredd att betala.
Lågnivå från stereon orkar jag inte mecka med heller, men har omvandlare ligger, som fixar det.

Nån som har nån sorts input på det hela?

va menas med 5,5v högnivå? är de remote? annars hur kopplas den? 12 volt bara? har ingen remote utgång.

Jag har den platta basen (www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo/Hogtalare/Subwoofer-8-2000023892) i min bil och den dunkar på bra i min vito utan mellanvägg, och den är ju lite större innuti än en lite skokartongs ford såatte :crash
Dunkar på bra på en lagom nivå, inte så att bakljusen och regplåten skakar alá volvo 740 med stoor bas..:död Men den har en ratt med sladd för att höja/sänka basen efter tycke och smak

Det billigaste är att tala om för tanten att det som sitter i är det som gäller.

Lutar åt ett sånt biltema-rör, om det inte dyker upp nån baslåda+steg i närheten. Får se när man har ork o tid att koppla in det bara. (Har använt bilen rätt frekvent själv, så bättre ljud måste det bli.) :banana

Tror jag har samma stereo i min transit.
Skräp, skräp, skräp.
Vill man ha bra ljud så får man byta ut enheten.
Att lägga på bas är väl ganska enkelt dock.

va menas med 5,5v högnivå? är de remote? annars hur kopplas den? 12 volt bara? har ingen remote utgång.

Högnivå är att plocka ljudsignal från befintliga kablage till ordinarie högtalare. Lågnivå är den andra varianten motsvarande linjeutgång/hhörlursnivå.

Sen ska den försörjas med 12 och några ampere.

Ser bra ut, men jag skulle gilla att "ha allt i ett" som biltemas billiga skräp har. Annars ska man hitta plats att montera ett slutsteg med.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman