Bartenderjobb...

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Fan vilken sopa man är.. Pröjsa 10papp våren -05, tog ut 4v semester och gick en bartenderutbildning på Göteborgs bartenderskola.
Tänkte att det kunde ju vara klockrent att jobba med det och tjäna lite extra kosing, träffa nya spännande människor (vackra flickor:D ) och skaffa sig lite rutin på området.

Så har det nu gått 1.5år och jag har inte jobbat ett dugg i branschen:mad:
Har bara sökt jobb via ams iofs.. Och de jobben är det väl 100pers som söker.
Och jag har tyvärr inga kontakter i den branschen. Farsan kände någon i Norge som hade nån bar, men Norge liksom.. Nån annan dag:rolleyes:

Tänkte kolla om fler gått liknande bartenderutbildning och sedan inte jobbat med det.. Fick ett sjysst betyg också, A+. Men vad fan hjälper det när man supt bort det mesta:tummenupp :D
Kollade lite i böckerna och kände att det är nog inga större problem att lära sig det igen, sitter ju i bakhuvudet någonstans.

Någon som kan fixa ett sjysst extrakneg åt mig? En romantisk middag + hålla varanda i handen promenad i månskenet utlovas vare sig du är en flicka eller pojke;)

Annars får ni gärna tipsa mig om hur fan man ska gå vidare?
Det känns som att det enda rätta är att gå till nån bar och jobba svart några kvällar och sedan hoppas på det bästa?:confused:

Eller??

Rash skrev:
Det känns som att det enda rätta är att gå till nån bar och jobba svart några kvällar och sedan hoppas på det bästa?:confused:

Eller??

Du tipsade just dig själv. Det enda som fungerar med stor marginal, för att börja med att söka vitt kan du glömma utan tidigare erfarenhet. Ring runt till alla du kommer på och säg att du kan pröva på 2-3 kvällar och kan tänka dig att jobba extra. Har du väl fått in en fot så går det av bara farten.

Gå till baren och snacka med ägaren. Många ställen behöver extrapersonal på deltid (läs svartjobbare) och om du verkligen kan blanda ihop drinkar och är bra på att improvisera så kanske du till och med får jobb.
Se till att du friskat upp minnet utifall att de skulle vilja testa dig.

Att söka via AMS är antagligen det sämsta sättet i denhär branchen.

Werzion skrev:
2534846 zoddri: varför la du till "i den här branchen."????

Jäkligt bra fråga faktiskt. Jobbar inte i den branchen så tanken var nog mera mot ett "i dendär branchen".
Skyller på akut dyslexi och för mycket studier. :)

edit:
Bör väl tillägga att jag har jobbat i den branchen och har flera bekanta som ännu är kvar där.

Undrar när jag senast använt ordet branch så mycket i ett inlägg?

Last edited:
zoddri skrev:
2534887 Jäkligt bra fråga faktiskt. Jobbar inte i den branchen så tanken var nog mera mot ett "i dendär branchen".
Skyller på akut dyslexi och för mycket studier. :)

edit:
Bör väl tillägga att jag har jobbat i den branchen och har flera bekanta som ännu är kvar där.

Undrar när jag senast använt ordet branch så mycket i ett inlägg?

Speciellt när det heter bransch:D

Har du testat att söka på andra ställen än dina nuvarande hemtrakter? Här i stan tycker jag att de söker folk ganska ofta, och det är ju inte direkt så att vi är nedlusade med barer.

Annars kanske det vore något att jobba en säsong på någon skidort? Lite sent att söka sånt nu, men tänk vad underbart att stå och göra hinkvis med hotshots på afterskin... :tungan

Rash skrev:
2534694 Fan vilken sopa man är.. Pröjsa 10papp våren -05, tog ut 4v semester och gick en bartenderutbildning på Göteborgs bartenderskola.
Tänkte att det kunde ju vara klockrent att jobba med det och tjäna lite extra kosing, träffa nya spännande människor (vackra flickor:D ) och skaffa sig lite rutin på området.

Så har det nu gått 1.5år och jag har inte jobbat ett dugg i branschen:mad:
Har bara sökt jobb via ams iofs.. Och de jobben är det väl 100pers som söker.
Och jag har tyvärr inga kontakter i den branschen. Farsan kände någon i Norge som hade nån bar, men Norge liksom.. Nån annan dag:rolleyes:

Tänkte kolla om fler gått liknande bartenderutbildning och sedan inte jobbat med det.. Fick ett sjysst betyg också, A+. Men vad fan hjälper det när man supt bort det mesta:tummenupp :D
Kollade lite i böckerna och kände att det är nog inga större problem att lära sig det igen, sitter ju i bakhuvudet någonstans.

Någon som kan fixa ett sjysst extrakneg åt mig? En romantisk middag + hålla varanda i handen promenad i månskenet utlovas vare sig du är en flicka eller pojke;)

Eller??

Stick ner till Ibiza :tuttar :tummenupp

Som sagt bästa sättet är att knalla in på något ställe och kolla om de behöver folk. I sthlm och gbg är det ganska vanligt att man får börja som diskplockare för att sedan avancera ( :) ) uppåt till baren.

Haglind skrev:
2536098 Som sagt bästa sättet är att knalla in på något ställe och kolla om de behöver folk. I sthlm och gbg är det ganska vanligt att man får börja som diskplockare för att sedan avancera ( :) ) uppåt till baren.

wörd

om du vet hur man svänger ihop lite dricka så är det bara att gå in på stället du vill jobba på o fråga

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg