barnstol?

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Nu har syrran funderingar på att köpa en offroadare men det finns ett litet problem. Hon har en unge på 18 månader och han måste följa med. Så finns det någonsorts barnstol eller liknande som man kan spänna fast?
Snälla hjälp mig! annars köper hon en cykel!! :död

Jag skulle inte vilja köra offroad med ett litet barn med.
Får man ens det?

Hoppas det löser sig i vilket fall.

norrlansguld skrev:
Jag skulle inte vilja köra offroad med ett litet barn med.
Får man ens det?

Hoppas det löser sig i vilket fall.

hon ska inte köra offroad... bara in till byn och lite hem omkring...

En sån där gul liten plaststol då? Jag vill minnas att min mamma hade nån sån på sin cykel när jag var liten, kanske nåt?

”Mitt råd”

Små barn ska sitta i säkra bilar med barnstol. Man får inte tänka det händer aldrig mig, då hade vi inte haft några olyckor. Vad tror du händer om ett litet barn går i backen för ett fyllo eller någon som inte ser kör på dig. Som mamma eller pappa har man nog svårt att förlåta sig då.

Skulle fan aldrig ta med mig mina småttingar på hojen...inte ens om jag så var Valentino Fucking Rossi och kunde bända mig ur vilken situation som helst....nej grabben och tösen får snällt vänta.

Tony Tiger skrev:
”Mitt råd”

Små barn ska sitta i säkra bilar med barnstol. Man får inte tänka det händer aldrig mig, då hade vi inte haft några olyckor. Vad tror du händer om ett litet barn går i backen för ett fyllo eller någon som inte ser kör på dig. Som mamma eller pappa har man nog svårt att förlåta sig då.

kan ju lika väl hända med en cykel... eller när man går en promenad. men visst det kanske inte är det säkraste man kan göra.

barnstol :tummenupp

Edit: får nog vänta ett år innan ungen kan sitta i den dock..

Last edited:
IceY skrev:
kan ju lika väl hända med en cykel... eller när man går en promenad. men visst det kanske inte är det säkraste man kan göra.

Jo, men med några små skillnader... farten, lite regler och sättet att köra.

Att hitta en godkänd mc-hjälm för en 18-månaders knodd blir svårt. Jag skulle säga att barnets nackmuskler inte är tillräckligt utvecklade för att klara påfrestningarna.

Barnet är heller inte tillräckligt gammalt för att kunna sitta och följa med obehindrat på en hoj. Jag vet iofs hojåkare som kör omkring med barn, men då börjar de närma sig 4-5 årsåldern och kan sittar och hålla i sig själva.

Louis-stolen är bara ett stöd och skulle inte funka för en så liten.

Sidovagn med bakåtvänd barnstol kanske??

IceY skrev:

Antar att du inte har barn själv?
Med cykel och barnstol åker du in lika fort som på mc samt att du kan färdas på gång och cykelvägar. Ett barn klarar att få en cykel över sig men inte en hoj.

Vill du va den som har övertalat henne om det händer något?

Valet är självklart hennes men mitt råd vet du.

Lime skrev:
Jo, men med några små skillnader... farten, lite regler och sättet att köra.

Att hitta en godkänd mc-hjälm för en 18-månaders knodd blir svårt. Jag skulle säga att barnets nackmuskler inte är tillräckligt utvecklade för att klara påfrestningarna.

Barnet är heller inte tillräckligt gammalt för att kunna sitta och följa med obehindrat på en hoj. Jag vet iofs hojåkare som kör omkring med barn, men då börjar de närma sig 4-5 årsåldern och kan sittar och hålla i sig själva.

Louis-stolen är bara ett stöd och skulle inte funka för en så liten.

Sidovagn med bakåtvänd barnstol kanske??

okej... jo hon får väl lunga sig då och köra mc själv och cykla med honom.

Så här tycker jag verkar säkrast att åka med barn....två feta krockkuddar att förlita sig på.

Bifogat

• poorkid.jpeg
    poorkid.jpeg
    39.6 KB · Visningar: 150
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!