Barnens lekar i skolan

Det faktum att det tas upp med krigsrubriker i aftonhoran är ju ett tecken i sig att det är helt ofarligt och rimligtvis en variant på vad ungar har sysslat med i alla tider.

Nja, har fått höra att de e rätt mycke strypleken i hemstan tydligen..ett gäng kompisar turas om att strypa varandra tills de svimmar sen väcker de andra den o så nästas tur.. Just de tror ja e snäppet värre/sjukar än va ja upplevt me kompisar...:gnissla

Det är smärtsamt.

Ingen som har spelat någon form av straffpingis?

nej, men väl "butts up"!:hihi
man ska skjuta en fotboll mot en vägg, träffa och studsa bollen så fort och långt bort man kan för att sedan låta näste man springa ikapp bollen och upprepa proceduren. den som missar väggen får ställa sig med byxorna nere och skjuta ut röven för att därefter låta näste man sula bollen så hårt han kan i röven på "missaren" :tummenupp den som missar en "buttsning" (skjuta i röven på missaren (inget snusk nu!:fatta! :hihi )) får själv erbjuda stjärten som måltavla:D

Attackschack var kul.
Som vanligt schack, men om man märkte att man var ett drag från förlust fick man flyga på motståndaren och slåss om vem som vinner.
Det var i högstadiet.
I låg och mellan stadiet hade jag en kompis som uppfann leken "Keso".
En väldigt underlig man.
Fortfarande.
Var en sorts "ta", men o man blev fångad var man tvungen att göra som Roy sa, ety han var Keso.
Alltid.

Lirade 'kronan' ibland där man skjuter iväg en femma eller tia på bordet på den andra som har sina knogar.. öh.. liggandes på bordet. Tillslut fick man massa jack och började blöda...
Vi brukade spela "Röda hand".

Alla som är med lägger sina händer i en stapel. Den som är underst drar bort sin hand och slår allt vad denna orkar på den som har sin hand överst.

Den som drar sig ur leken sist vinner.

Fyfaaaaaaaaaan vad ont detta gör efter ett tag. Händerna ser inte roliga ut..

jag tror aftonhora överdriver som vanligt!

mm

Pojkar stenade man till döds

67-åringen spelade cricket med sin son på en tennisplan i ett fritidsområde när han angreps av pojkarna, som spottade och kastade sten på honom.

Mannen dog av en hjärtinfarkt sedan två stenar träffat honom i huvudet, varav en krossade hans kindben. Mannens son sade i rätten att pojkarna skrattade medan de kastade sten.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=706669&rss=2216

Ungjävlarna ska ha en dagsedel och gå och lägga sig utan middag!:mad:

Det faktum att det tas upp med krigsrubriker i aftonhoran är ju ett tecken i sig att det är helt ofarligt och rimligtvis en variant på vad ungar har sysslat med i alla tider.

En smula offtopic men ändå småroligt är att om man knappar in aftonhoran.se i sin browser så kommer man till aftonbladet :tungan (givetvis med "www" först då)

Lirade 'kronan' ibland där man skjuter iväg en femma eller tia på bordet på den andra som har sina knogar.. öh.. liggandes på bordet. Tillslut fick man massa jack och började blöda...
Haha jag vann alltid :hihi kommer ihåg när jag fick gå till sjuksyter för att dra ut en vässad kronna ur knogen.. Sjukt korkad lek :hihi
Viking va också en smart lek, man slår varandra på armen innan nån ger upp av smärtan.

Det som jag tycker är mer skrämande är att dagens ungar inte har nånsomhällst respekt för lärrare/vuxna.

Okej då.
Vart är Sverige och mer på väg?
Jag svarar som du skulle gkort. Vi är inte på väg nånstans jag tror vi ligger kvar mellan norge och finland..

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back