Barnens lekar i skolan

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Barn som stryper varandra och nu senast "slavlekar" där
"Härskare kan slå slavar i två minuter" /aftonbladet.

Var länge sedan jag gick i skolan och har själv inga barn så jag har inte hållit mig så uppdaterad men tycker mig märka att klimatet i skolan har blivit oerhört rått, va tycker ni, diskutera.

Last edited:
Beror väl kanske på vart man bor också? :va

Tack och lov har inte någon av mina bonusgrabbar kommit hem och berättat om nåt sånt i skolan.
Men visst tror jag att klimatet i skolor överallt bara blir hårdare och kallare. Det är sorgligt. :(

Min erfarenhet är att det är precis lika rått som det alltid varit, och barn har precis lika outvecklade empatiska förmågor som de alltid haft. Lekar ser jag som en del av utvecklingen, där barnet bearbetar intryck, men lekar där barn far illa bör givetvis stoppas. Jag arbetade på en skola förut och där sprang barnen runt och lekte USA mot talibaner, det tyckte jag var lite småkul faktiskt.

/perris

Äh, på 70-talet rökte ungarna hash och hade kniv i skolan... Och så drog vi knogarna blodiga med kam eller kastade isbollar på varandra :näsblod Det dyker alltid upp något nytt som kidsen hittat på.

Äh, på 70-talet rökte ungarna hash och hade kniv i skolan... Och så drog vi knogarna blodiga med kam eller kastade isbollar på varandra :näsblod Det dyker alltid upp något nytt som kidsen hittat på.

Jag tyckte det stod Ungrarna...:D ..kniv hade vi med, sköt med slanbella å stålkulor, en del slogs mycket, ingen skillnad...

Ny hänger man ut varandra på internet , sen ska man göra upp i en park.

Förr slogs man till den andra låg, då ver det slut, nu ska man totalt misshandla någon tills denne hamnar i bästa fall på intensiven med svåra skallskador ....vilken utveckling..:gnissla

Knogpoker...:fakta

Vi spelade "banka o slå", väldigt oskyldigt kortspel :hjälm

alla medel för att få korten var tillåtna så länge medspelarna satt kvar vid bordet.
Du kan inte byta ståndpunkt i diskussionen nu. Du får ju hålla fast vid din tes att det är värre nu:mad:

Du kan inte byta ståndpunkt i diskussionen nu. Du får ju hålla fast vid din tes att det är värre nu:mad:

Tänkte väl att det skulle missuppfattas :hihi alltså vi slog inte varandra, vi slogs om korten, ibland hamna ett finger emellan..:rolleyes:

Det låter betydligt värre än vad det är.:pannkyss men det lät ganska högt när vi "drämde nävarna i bordet" och rovade åt oss korten vilket var det det hela gick ut på.

Edit: Någon mer som spelade det som kan intyga att det är ett helt vanligt kortspel :va

Last edited:
Tänkte väl att det skulle missuppfattas :hihi alltså vi slog inte varandra, vi slogs om korten, ibland hamna ett finger emellan..:rolleyes:

Det låter betydligt värre än vad det är.:pannkyss
Så då menar du alltså att det är ok att slåss, vad var felet med slavleken då?

Edit: Vilka slog ni då?

Last edited:
Lirade 'kronan' ibland där man skjuter iväg en femma eller tia på bordet på den andra som har sina knogar.. öh.. liggandes på bordet. Tillslut fick man massa jack och började blöda...

Lirade 'kronan' ibland där man skjuter iväg en femma eller tia på bordet på den andra som har sina knogar.. öh.. liggandes på bordet. Tillslut fick man massa jack och började blöda...
Det är smärtsamt.

Ingen som har spelat någon form av straffpingis?

Bara för att jag är tjej och du är man så behöver du ju inte misstolka allt med flit :fatta!

Var kom ens könstillhörighet in i bilden? Samt, var har jag misstolkat dig? Har du inte beskrivit ett kortspel som du deltog i under din skoltid/barndom där alla medel för att få tag i rätt kort var tillåtna,inklusive våld?

den körde vi också, fan vad ont det gör tillslut. sen fick polarn för sig att utveckla det hela med en vässad krona, den satt sig ganska fint i knogen kan jag lova:död

Ungar har slagits i alla tider, inte mycket att säga om det.. Tror säkert det ligger genetiskt "survival of the fittest" osv..

Min egen dotter får lära sig att våld inte är en acceptabel lösning, men samtidigt att det gäller att slå först och rätt i ett "hopplöst" läge..

Vi fostrar inga våldtäktsoffer i vår familj!

Det faktum att det tas upp med krigsrubriker i aftonhoran är ju ett tecken i sig att det är helt ofarligt och rimligtvis en variant på vad ungar har sysslat med i alla tider.

Vi kallade den leken för "AIDS-pengen"

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back