Barn,varför ska man ha dom?

Varför?

- Det är väll människans huvuduppgift här i livet?...

Tänk på allt ditt slit dina föräldrar gjort för att få dig ?? är det inte " din " tur/uppgift att fortsätta " Livscirkeln "

Varför har vi då fått en hjärna? En fluga klarar av förökning. Vi måste ha en större uppgift.

Varför har vi då fått en hjärna? En fluga klarar av förökning. Vi måste ha en större uppgift.

Varför knullar du? Tom en fluga klarar ju av det?
Vilket kräk som helst klarar av det.

Varför skulle vi ha fått en större uppgift än en fluga?
Vem skulle gett oss den uppgiften? Tror du på Gud också?

...för att folk vill att man ska ha barn, för att passa in i den bilden andra ska ha av en? Om jag av någon outgrundlig anledning får ett habegär av barn så får jag återkomma men i nuläget känns det fantastiskt främmande. I synnerhet som jag inte träffat någon är jag skulle kunna tänka mig att ha barn med även om jag velat själv. Är väldigt intolerant mot ljuden barn klämmer ur sig.

Kom av en tillfällighet in på den här artikeln igår http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6434247.ab.

Det viktigaste med barnvagnen verkar ju att den är moderiktig :gnissla

Varför ska man ha barn? En väldigt bra fråga.
Eftersom jag nu e 33år känns det som om det ska ske, så borde det snart ske. Men det känns fortfarande som om nackdelarna överväger fördelarna, även även om vågskålarna sakta rör sig åt andra hållet. Tjejen tycker inte heller att det känns jätte angeläget just nu.

I bekantskapskretsen ploppar det ut ungar hela tiden o har gjort i flera år.
Och ständigt på alla tillställningar kommer frågan: -Och när ska ni skaffa då?

Man vill ju inte vara pensionär när barna går i högstadiet heller:va

Jag ska ta tag i det där! ....ska bara lite först, i typ några år eller så:rolleyes:

Varför knullar du? Tom en fluga klarar ju av det?
Vilket kräk som helst klarar av det.

Varför skulle vi ha fått en större uppgift än en fluga?
Vem skulle gett oss den uppgiften? Tror du på Gud också?

Jag mötte Gud en gång, men jag blev inte så imponerad så jag lämnade kvar honom där han satt.

Vad jag menade var att eftersom vi har förmågan att göra mer än att överleva och reproducera oss, så behöver det inte nödvändigtvis vara vår primära livsuppgift. Vi har förmågan att välja, eller tvånget att välja.

:hihi

Adoption. Det är det som är grejen.

Lite märkligt blir det nog om alla adopterar....då kommer vi skaffa barn som vi lämnar till någon och tar emot barn från någon annan. Vore det inte bättre att planera och behålla sina egna....:va :rolleyes:

Det vore ju som att köpa värsta sporthojen själv och tvingas lämna den till grannen för att själv ta emot någon tråkig customhoj -> hur roligt vore det!!

Finns ju självklart både för och nackdelar med att skaffa barn. Och JA det kostar jättemycket pengar och man hinner inte alls med mycket nu som förr. Men ni som inte har barn har inte en aning om hur fantastiskt det faktiskt är. Innan man skaffade barn hade man inte en aning att allt skulle vara så tidskrävande och mycket mer omständigt. Men jag visste inte heller hur mycket glädje man får av denna lilla varelse.
Men jag tycker absolut inte att man ska skaffa barn om man känner som vissa i tidigare inlägg...

Lite märkligt blir det nog om alla adopterar....då kommer vi skaffa barn som vi lämnar till någon och tar emot barn från någon annan. Vore det inte bättre att planera och behålla sina egna....:va :rolleyes:

Det vore ju som att köpa värsta sporthojen själv och tvingas lämna den till grannen för att själv ta emot någon tråkig customhoj -> hur roligt vore det!!

Min åsikt vare faktiskt :fakta

Ska minsann inte komma några ungar från min pung.

Att skaffa barn är som att baka bröd.
Ägg och säd.
Knåda en stund.
Djävla klabb.
Sedan jäser det.
Efter en stund i ugnen är det klart.
Fantastiskt.
I början.
Sedan blir det torrt och tråkigt.
Dock inget man önskar ogjort.

Kanske för att ”frågeställningen” är formulerad som vore den skriven av en 13-åring?

Pm:a mig om det var över din nivå så ska jag förenkla åt dig,jag dömer dig inte.

Är inte förövrigt detta klart?

Henrik

Last edited:
Är väl ganska simpellt kan jag tycka. vill man ha barn skaffar man barn, vill man inte så kan ingen tvinga dig. Känner man sig mogen så är man troligtvis det, känner man sig inte mogen så är man inte det. Lite grovt generaliserat men ändå. Sen håller jag med en del tidigare talare om att vissa inte borde ha barn men det är väl en annan diskusion.

ingen kanske kan tvinga en, men visst fasen kan man klanta till sig*. Det gäller att tänka med rätt huvud :näsblod

* 18 år "fängelse" och ca en miljon i "böter" :hihi

För att det är rätt skönt när man får ett SMS strax innan krogen stänger där det står "behöver du skjuts hem eller spelar du bortamatch?" av dottern.

Jag tog skjuts hem!

Fan vad bra det är att ha barn ibland!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla