Barn spel?

• Thread starter Thread starter MT
  • Start date Start date

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Håller på att configurera min gammla lap för att min systers dotter skall få den i julklapp av mig.
Nån som har koll på vart man kan hitta lite roliga spel att lägga in på den?

Hon är 5 år så det funkar ju inte riktigt med Quake III eller liknande.

Gå in på CDON.com och klicka på Spel sen in på PC och sen finns det en Barnkategori.

Kanske hittar något där? :banana

Men dom kostar ju pengar :tungan

Har dock tänkt att jag skall köpa lite spel till henne endå men jag vet inte om hon är så intresserad ännu av datorn.
Var mest nyfiken på om det var nån som satt på små spel som memory ,pussel eller liknande till att börja med.

En femåring med en laptop?
Imponerande :tummenupp

Har för mig att det finns en hel del gratisspel (freeware) att ladda hem från diverse sidor. Syrrans ungar har miljoner (barn)spel på datorn.

bissmark skrev:
En femåring med en laptop?
Imponerande :tummenupp

Har för mig att det finns en hel del gratisspel (freeware) att ladda hem från diverse sidor. Syrrans ungar har miljoner (barn)spel på datorn.

Det skall ju börjas i tid. :tomten

Allvaligt så tycker hon det är kul att skriva på min gammla lap när hon är på besök och jag har ingen andväning av den längre då jag har införskaffat en ny.

Det gäller ju bara att hitta dom sidorna.
Var inne på Bamse.net och lyckades att spara ner några av flash spelen där så den är inte helt tom iaf.

MT skrev:
Men dom kostar ju pengar :tungan

Har dock tänkt att jag skall köpa lite spel till henne endå men jag vet inte om hon är så intresserad ännu av datorn.
Var mest nyfiken på om det var nån som satt på små spel som memory ,pussel eller liknande till att börja med.

Vet inte hur han menade, men man kan ju gå in på sidan & kolla under barn -spel. Sen om man köper dom som ligger därunder eller bara råka få ner dom till datorn är ju upp till dig. :rolleyes:

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back