Barn som sätter upp mål och leker på smågator

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Rätt löjligt att folk klagar på sådant. Barn är barn och så länge de sköter det snyggt är det väl inga större bekymmer eller? Växte själv upp i ett villaområde när jag var barn och vi brukade bland annat spela innebandy på en liten gata utanför en kompis hus. Aldrig att vi förstörde något och kom det bilar, cyklister och gående så lugnade vi ner oss och flyttade på målen vid behov.

Senast här om dagen körde jag bil i ett litet villaområde och då var det några barn som hade två små mål ute. De tog snällt undan dem och ställde sig vid sidan av vägen.

http://hd.se/helsingborg/2011/07/18/gatan-blir-basketplan-okej-eller/

Eftersom vi tycker samma sak får vi avvakta och se vad den något bittrare delen av SH har att säga i frågan.

Fastsurrad basketkorg på elskåp bredvid parkerade bilar verkar inte vara i samma klass som det vi höll på med, landhockey med flyttbara mål.

Vad händer med en innebandyboll mot bil alternativt en basketboll?

Hade barnens föräldrar betalat skadorna som KOMMER uppstå så hade det varigt lugnt och om barnen hade nån respekt för andras egendom men eftersom det inte är så så är det ett jävla ofog. Grannarnas lekte mest hela tiden på gatan konstigt nog fick våra bilar mystiska repor på den sidan.

Barn ska få vara barn och verkligen inte paketeras in men för det vill inte jag ha baskebollar på mitt biltak.

Som snorunge åkte jag snålskjuts på brosans skateboard o som ngt äldre äldre slog jag tennisbollar me tennistränararen o rajsade me kompisar runt kvarteret me cykel, det var så självklart att alla ungar va ute o lekte på gatorna runt kvarteret så ingen reagerage ja vi tom gjorde långa tunnlar i snöhögarna o åkte skidor runt kvarteret. Gjorde vi ngn skada så fick vi minsann utskällning som hette duga, vi lekte aldrig på garageinfarter me bollar även om en o annan missad boll kunde hamna där. Vet att jag en gång råkade slå ner garagelampa me en basketboll o jäklar va jag skämdes, men jag berättade till slut sanningen. Man va rädd om saker o man respekterade vuxna, käftade inte emot, o där har vi väl en stor skillnad nu mot då. Vuxna såg att vi gillade att spela basket o satte upp en basketkorg längst ner i kvarteret, väldigt uppskattat av oss unga :)

Låt ungarna för guds skull leka ute!

My 2 cent.

Last edited:
Jag blir lika förvånad/glad när jag ser barn/tonåringar som rör på sig, det har ju blivit kult att sitta som en hösäck framför datorn och krafsa i en chipspåse.
Mer lek på gator o torg!

Många glömmer bort att en aktiv ungdom skapar bättre förutsättningar för framtiden. Tillräckligt många 15-åringar med kagge 2011.

För är jag för att de ska få ha roligt och många barn sköter faktiskt sig rätt bra.

Emot är jag mot djävulsungar som skiter i var de träffar med sina bollar och inte skäms. När de blir dumma i huvudet och börjar kasta sten på bilar. Jag hatar grannungarna här ja...

MEn mest för.... jag ska aldrig ha ungar själv ska jag flytta ut i skogen och spärra av hela min gård och förbjuda ungarr... =)

För är jag för att de ska få ha roligt och många barn sköter faktiskt sig rätt bra.

Emot är jag mot djävulsungar som skiter i var de träffar med sina bollar och inte skäms. När de blir dumma i huvudet och börjar kasta sten på bilar. Jag hatar grannungarna här ja...

MEn mest för.... jag ska aldrig ha ungar själv ska jag flytta ut i skogen och spärra av hela min gård och förbjuda ungarr... =)

Stenkastning sker enbart i en viss typ av områden......

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back