Barn/hund-grind, vart köper man sån?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Vart köper man en barn-grind som man har i dörröppningar? Vad kostar de? Måste man skruva upp dem, eller finns det nån smart lösning så man slipper borra och ha sig i dörrposten?

Tänkte det skulle va bra o ha i köket så att folk som kommer på besök inte behöver bli anfallna av vår attack-vovve så fort de kliver innanför dörren. :-)

Bifogat

• pacoliten.gif
    pacoliten.gif
    36.7 KB · Visningar: 113
Valfri barn(vagns)butik.

Jag har en sådan skräpandes, den sitter fast med samma princip som en duschstång, dvs man snurrar ut fästena så att dom trycks fast mot dörrkarmen.

va sägs om att gå en lydnands kurs iställe :gnissla

ikea har iaf

Gottis skrev:
2536741 va sägs om att gå en lydnands kurs iställe :gnissla

ikea har iaf
Har gått ett gäng lydnadskurser och går en just för tillfället. Men det är inte helt lätt att få en misshandlad omplaceringshund att godkänna nya människor som kommer in i hans hem. Med en grind så kommer han förmodligen känna sig lite säkrare när han märker att matte och husse tar emot besökarna utan att något hemsk händer.

lilltryne skrev:
2536858 Har gått ett gäng lydnadskurser och går en just för tillfället. Men det är inte helt lätt att få en misshandlad omplaceringshund att godkänna nya människor som kommer in i hans hem. Med en grind så kommer han förmodligen känna sig lite säkrare när han märker att matte och husse tar emot besökarna utan att något hemsk händer.

Jag har haft ett gäng problemhundar i yngre dagar och lösningen är inte att stänga in honom bakom en grind det kan göra saken betydligt sämre då känner han sig ännu mer osäker det bästa är att besökan hälsar på er två direkt och alla andra som är där sen hälsar på vovven på så sätt förstår han rang ordningen.Det kommer att ta tid men till slut funkar det :)

Gottis skrev:
2536979 Jag har haft ett gäng problemhundar i yngre dagar och lösningen är inte att stänga in honom bakom en grind det kan göra saken betydligt sämre då känner han sig ännu mer osäker det bästa är att besökan hälsar på er två direkt och alla andra som är där sen hälsar på vovven på så sätt förstår han rang ordningen.Det kommer att ta tid men till slut funkar det :)
Jo visst är det en bra lösning att man själv hälsar på besökarna och sen får de hälsa på hunden. Men om jag får besök som är lite hundovana så vill jag hellre ha honom på lite lagom avstånd istället för att ha honom hoppandes och skällandes alldelles bakom ryggen på mig. Han får då acceptera att han vackert får sitta där och vänta på sin tur och då hälsa när han har lugnat ner sig.

Bauhaus har 5-6 stycken olika att välja på där köpte jag min

Bifogat

• P6160019.JPG
    P6160019.JPG
    29 KB · Visningar: 385
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...