Barkbusters till min Versys?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Vill köpa barkbusters till min Kawasaki Versys.

Vet att vissa olika modeller funkar till hojen (bla de som sitter original på KTM).

Men jag har hittat en firma som gör en variant med en aluskena i som är specifikt gjord för att passa på en Versys. Saken är bara den att jag inte hittar någon i Sverige som säljer detta märket?

Märket heter Barkbusters. Detta är hemsidan http://www.barkbusters.net/products/78.html

Så om någon vet om det finns någon firma här i Sverige som säljer dessa. Skriv här :)

Jag tävlar lite i enduro... = Drar ofta in i skit med styret. Då föredrar jag de barkbusters som är i stabil plast. För de med aluskena bänder ofta styret istället för att flexa. Men du kanske inte planerar att plantera din fina hoj i en massa träd.:rolleyes:

Tack busaberg :tummenupp

I övrigt så är saken den att Barkbusters variant är den enda som är specifikt gjord att passa på en Versys.

Och när det gäller skyddet så är det klart mycket bättre på en hoj som Versysen att ha en aluskena. Enda gången som en barkbuster kan skydda är när/om man tappar hojen och då går typ alltid ett broms handtag resp kopplingshandtag av. Har man en skena i så finns det en chans attt det kan klara sig. Gör man "riktiga" vurpor så spelar det ingen roll vad man har för då brukar det vara andra prylar som ryker :tungan

Och nej, hade inte tänkt köra skog med den. Fast jag har provat dock :3freak det måste man ju alltid göra :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...