Bara tvungen att skriva av mig lite

Ligger något i det skrutten säger.

Och jag som inte var där, gjorde våra tre vänner som var där för att gasa klart för de andra vad deras mål med körningen var, eller var det bara ok att hänga på?

Jag själv hamna i samma sits förra året när jag var helt ny med detta glada gäng. No hard feelings, kändes bara trist att bli ifrånkörd ibland, men då väntade de snabba. Ibland kunde man få en kommentar när man gled in som tredjen sist, men gås som man är så rann det av, eftersom jag också var ute för att köra hoj, i mitt tempo.

Jag tror att det är viktigt att göra klart vilken typ av körning man skall ha, för dem som är nya vet inte vem som är snabb.
Fabbe och jag har tidigare haft en diskussion oss emellan, inget stort (nån gång förra året) och vi kör inte ofta tillsammans, inte för att vi inte tycker om varandra, utan för att vi kör på olika sätt, han snabbare, jag långsammare.
Nu vet jag vem han är, och han vet vem jag är, så det är inget problem alls idag.

Som sagt, jag tror att det är viktigt att man som ny självklart presenterar sig, och forskar lite, för ibland kan det som sades tidigare vara bättre att dela upp grupperna. Men då måste man veta mer om vilka som kan passa sin egna körstil.

Var öppna, visa för oss andra vem du är, och vad DU har för mål med körningen, så tror jag inte det blir så många sura miner.

(no hard feelings fabbe, du vet att jag älskar dig, som exempel och medmänniska! :pannkyss )

Kunde inte sagt det bättre själv :Bugar haha, självklart inga hard feelings :kiss

Som du säger, forska.. Själv går jag inte omkring till alla personer som står utspridda lite varstans & berättar för dem när vi andra står i en klunga och pratar resemål m.m... Hänger man sen efter klungan som svansar utan att fråga om vart klungen är påväg, då får man skylla sig själv. Likaväl som man får skylla sig själv när man kör & håller andras tempo när det inte passar vedebörande.

Åker jag med folk jag inte känner, då finner jag mig själv skyldig att ta reda på info istället för att räkna med att få den när den inte ges & sedan räkna med en typ av körning. När det då inte blir som man väntat sig, ska man då sura ner sig och gnälla för att man inte fått någon info när man själv kunnat tagit reda på infon om man känner sig osäker.
Jag vet bara att vi som stannade och fika hade en trevlig dag med många skratt :)

Det var "bara ok att hänga på", vi rådgjorde lite om vart vi skulle åka osv när vi stod i "klungan" på GP. Bla, med Gixxlito som frågade mycket om vägarna och så. Jag berätta om och kvaliteten på vägarna m.m. under första stoppet.
Sen pratade vi ju just om vilka som kör fort och inte vid första stoppet efter transportsträckan så att alla skulle bli nöjda och glada.
Tycker ju styret kunnat stanna med oss under fikat vid lygnern & ventilerat med oss direkt istället & sluppit denna envägskommunikationen.

Last edited:
Samling på GP känns för mig som underförstått samling för gruppkörning så jag förstår precis hur du tänker.

Om man är några stycken som ska ut och gasa, såsom de tre unga herrarna ovan som verkar ha tagit åt sig av kritiken, så är det väl bara att sticka ut, utan att ta svängen om GP, så slipper man såna här missförstånd.

mina 5 cent, vad dom nu är värda

Alltså du e inte klok ,så du menar att bara för att gp e en samling för större grupper så får inte vi köra upp ditt för att kolla på lite motorcyklar eller snacka lite skit .Jag hoppas du skämtar om detta .Varför vi har tagit åt oss e bara för att cykelstyre vet hur vi kör det e inte första gången han kör med oss ,som alming skrev så kör vi lite fortare än vissa andra här men vi stannar ändå vid korsningen .
Jag skulle aldrig få för mig att stanna på en sträcka där det inte e säkert för att en viss person ska se var vi ska köra .

Jag har skrivit att det va inte meningen att vi skulle köra.
Men det blev som det blev å det va ingen som va en turledare .Herregud vi e vuxna människor ,behöver vi verkligen en turledare på en grupp med 8 personer hahahha ni får ni fanume ta å ge er .

Sen när vi stannade till vid lindome så frågade fabbe klart å tydligt vilka som körde snabbt å vilka som körde sakta .
Jag kommer ihåg detta för jag sa att jag skulle ta det lungt igår för jag har fortfarande ont i min fot.:huvet
Vi stannade till vid varje korsning.
å vi kolla om alla va med så enkelt va det.

Alltså du e inte klok ,Men det blev som det blev å det va ingen som va en turledare .Herregud vi e vuxna människor ,behöver vi verkligen en turledare på en grupp med 8 personer hahahha ni får ni fanume ta å ge er .

Jag kommer ihåg nån som var rätt sur uppe i Alingsås en gång på en tur när det var sisådär med turledning:D

Som sagt, jag tror att det är viktigt att man som ny självklart presenterar sig, och forskar lite, för ibland kan det som sades tidigare vara bättre att dela upp grupperna. Men då måste man veta mer om vilka som kan passa sin egna körstil.

Var öppna, visa för oss andra vem du är, och vad DU har för mål med körningen, så tror jag inte det blir så många sura miner.

Detta med att dela upp turerna har stötts och blötts väldigt länge.
Det är givetvis det bästa att vara fler grupper med ett gemensamt fikamål om man är många.
När det väl kommer till kritan är det dock inte så många som vill åka i en långsammare grupp:D
Sen kan det ju vara ett problem att det kräver att fler har geografiska kunnskaper:D

Last edited:
Den viktigaste saken att tänka på i gruppkörning är väl att ha någon som kör sist från a-b!

försvinner någon i gruppen utan att säga till kan han/hon ligga skadad någonstans utan att någon vet om det.

Den som startar sist kör inte om någon och räknar in alla vid varje stopp.

Annars är det väl bara vanligt fölkvett som behövs eller?

//Blondie

Jag kommer ihåg nån som var rätt sur uppe i Alingsås en gång på en tur när det var sisådär med turledning:D

Nu ska vi inte vara såna heheh...
Som jag skrev innan (förra sommaren så va man ju ganska ny på detta å man stog å tjöta med andra ,efter turen mot alingsås gjorde inte jag detta längre hehehhe :D )men om jag nu ska försvara mig så följde jag efter nån annan det va darför jag kom efter :sissy :FU :kiss .

:hej

Nån av oss hade ju kunnat stanna precis innan avfarten mitt på motorvägen & vinkat in folk.. Dock skulle jag aldrig göra det efter alla gånger jag sett på amerikanska snut program på tv. Livsfarligt ju:skrämd

Kan inte annat än säga att så var det.. zajtar, pinky & jag hade tänkt göra en trio körning.. Men vi blev fler o kom överens om en destination och bara körde.. Ingen ledde körningen, utan vi bara körde.

Att cykelstyret inte vill åka med oss i fortsättningen som han säger är väl bara bra för alla. Han slipper förgylla våran vardag med det kulturella moralgnället.
För att inte tala om alla minutrar som går åt för att skriva av sig och föra diskussioner med folk om hur andra kör som :hojraket & hur det bidrar till höjda premier :notme

Tyckte väl att det var dej vi mötte :D Först i vid sätila & sen vid tostared ungefär väl?
Rödljuskörning? Vart? Vi i täten körde inte mot något rödljus :tummenupp

Ses på vägarna :squid

Jepp,det var mig ni mötte.Tycker vi glömmer det här nu å tar nya tag.
Alla har vi olika tempo.Jag menade inte att ni körde på rödljus,
fel skrivet av mig.Det jag menade var att jag hade fått köra på rött
för att inte bli borttappad vid ullevi.Som sagt var,skit i detta nu,vi ska ju ha skoj.:yoparty

Jag håller med om att den här tråden har flippat över som bara den ..
Men jag kan prata för mig sj bara ..
och jag kände mig väldigt kränkt utav cykelstyre men tanke på att han kunde ha tatt detta med oss på plats som en vuxen människa å inte bakom en data skärm som en liten unge ...

Han e ju trots allt en vuxen människa ,tror jag iallafall:va ...

Men jag kan prata för mig sj bara ..
och jag kände mig väldigt kränkt utav cykelstyre men tanke på att han kunde ha tatt detta med oss på plats som en vuxen människa å inte bakom en data skärm som en liten unge ...

Han e ju trots allt en vuxen människa ,tror jag iallafall:va ...

Förlåt mig zajtar, men jag tror inte han pekade ut någon officiellt i det inlägg han skrev, han skrev mer generellt att det gick för fort, folk som tappades bort osv.
Jag har inte sett något inlägg direkt från styret själv där han vidare komenterat vem eller vilka som körde i täten.
Han skrev dock att han ville ha komentarer via PM om någon hade något att tillägga, eller klanka ner på, mot honom, eller inlägget, eller dagens händelse.

De som kännt sig påhoppade har uppenbarligen känns sig träffade, och blottat vilka det var själva, genom att skriva i tråden.
Inte han.

Sen kan jag hålla med att det kan vara bra att prata igenom med inblandade på plats och direkt istället för att det blir såhär. Kanske skulle han gjort både och?
För visst kan det vara bra att få upp ögonen för sådanna här saker med, eftersom vi alla kan ha delvis samma eller olika mål med våra körningar.

Nu tycker jag vi alla kan sluta kasta paj, och sand, och fortsätter göra det som vi troligen alla tycker är kul, köra hoj, snabbt, långsamt, på ett hjul eller vad man nu finner sitt egna nöje i.

Trevlig kväll!

Trevlig kväll!

Nä menvisst, vi som var med och åkte vet vilka som låg i täten. De som inte gjorde det läser detta här. Klart man känner att man ska svara när man var med och andra förutom styret som var med även ser.. Ja du fattar.

Just detta är varför jag i princip slutade åka på gruppkörningar med fler än 5 pers. Så jäkla tråkigt att stå att vänta eller att andra får stå och vänta.

Det ska fikas, rökas och pinkas och sen kör nån ut i skogen.

Nä tacka vet jag banåkning då kommer man tillbaks till favoritkurvan hela tiden inom nån minut och så kan man bada i lecakulorna då och då :)

edit; särskrivning, jag borde veta bättre :mad:

Håller med till en massa procent. Åker i princip inte landsväg längre pag av ovan.
Håller mig till avåkningar på bana. Gör inte så ont, inte så dyrt, och jag åker av ensam för det mesta.............

/P :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...