Bara skrattade

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Är bara tvungen att skriva det här även om det är fel forum.
Ringde TH för att höra hur min försäkring på motarden skulle bli.
33.000 fick jag som svar:3freak
Passade då på att fråga var en hel/hel på R1-02 skulle kosta..... 25.000 :D

En liten konstig fråga här dåra..men, ni tror inte det blir billigare om man försäkrar som en "vanlig" offroad? känns lite som att dom är mindre efterfrågade i stöldsynpunkt och så...så att försäkringsbolaget kanske har dragit ner försäkringen och premierna där.

tycon1 skrev:
En liten konstig fråga här dåra..men, ni tror inte det blir billigare om man försäkrar som en "vanlig" offroad? känns lite som att dom är mindre efterfrågade i stöldsynpunkt och så...så att försäkringsbolaget kanske har dragit ner försäkringen och premierna där.

Går inte står motard i reg.beviset på min. Sedan är de tyvärr lika mycket utsatta för stölder (speciellt XR650R).

Marals76 skrev:
Går inte står motard i reg.beviset på min. Sedan är de tyvärr lika mycket utsatta för stölder (speciellt XR650R).

Jag fick samma bisarra försäkringspremier när jag ringde runt på min för två veckor sedan, mellan 27000 och 40000 skulle de ha (GasGas 450 sm) förutom på ett ställe; bilsport & mc som skulle ha 5800 hel/hel, dom frågade mig vad det var för sorts hoj? - 'en supermotard svarade jag' - 'men då tar vi en offroadförsäkring' fick jag som svar.

Notera att jag är 25 år, har haft kortet i 6 månader och bor i centrala gbg.

Visserligen så är deras självrisker högre, men men....

Vad motiveras det priset med? Den kan ju inte vara speciellt utsatt för olyckor jämfört med r-hojar, inte heller lika dyrt att laga vurpskador. Är det högre stöldrisk?

jesse_j skrev:
Visserligen så är deras självrisker högre, men men....

Sedan så måste cykeln stå i garage när man är på hemorten nattetid.
Detta kan inte jag alltid uppfylla.... så därför är inte bilsport något val för mig.

Ringde TH om min 525:a,11000:- i trafik,14000:- halv/helår,23000:-hel/hel :kocko Tog IF,1800: halv/helår....

Jag fick 32000:- på en wr450 på TH och 22000:- på LF

Blir nog inget hojbyte.

VA E DETTA?? så här var det inte början på sommarn.. då vart det VETTIGA priser på motarderna...

Men grabbar, Varför e ni förvånade. Alla FB har samma strategi= Varje grupp skall betala för sig själv. Det vi ser nu e resultatet på hur era motardkollegor har kört under sommaren.. Och som alla vet så e det inte hojen som e dyr att laga utan det e förarn som kostar mest att laga.

wdac skrev:
VA E DETTA?? så här var det inte början på sommarn.. då vart det VETTIGA priser på motarderna...

Njae, LF & TH har iaf alltid gett mig helt sjuka premier i stil med 20k+. Det finns fortfarande bolag som ger vettiga premier, dock inte LF eller TH.

Chris Husky skrev:
Njae, LF & TH har iaf alltid gett mig helt sjuka premier i stil med 20k+. Det finns fortfarande bolag som ger vettiga premier, dock inte LF eller TH.

Fick min försäkring förnyad i juli. 3400:-/ året. Har Länsförsäkringar och hel/hel.

Har samma erfarenhet, har haft bilsport&mc på 640 men i sommras kollade jag runt lite. Lf bara halv 12000,- de andra bolagen jag kollade hade liknande fantasi priser.Löste det så här,försäkrade både ktm och meanstreaken i bil&mc ,nån slags kombiförsäkring, betalar 3200,-/år för båda. Då har jag helförsäkring på meanstreaken och halv på ktm. Villkoret är att jag inte får köra båda samtidigt men det kan jag leva med :)

Chris Husky skrev:
Jag skulle gissa på att det beror på att du kör offroad & jag kör motard.

Antagligen, men att hjulstorleken skall göra så mycket på premien. Sedan kanske åldern spelar in en del också, en del här skulle nog kalla mig gubbe :ajjabajja (39)

Last edited:
DRPeter skrev:
Antaglogen, men att hjulstorleken skall göra så mycket på premien. Sedan kanske åldern spelar in en del också, en del här skulle nog kalla mig gubbe :ajjabajja (39)

Fan, man är ju en snorvalp :D (37)

Last edited:
Höjs premierna kommer jag köra oförsäkrat resten av livet.
Det går precis lika bra utan. :tummenupp

Jag ringde om en Duke 03 försäkring igår på LF, jag är 26 och har haft mckort i 9 år, den skulle kosta mig helförsäkrad 4304:-/år
Alltså 369:-/mån. Om den var påställd.

Om den var avställd 90:-/mån.

Inte så dyrt tycker jag...eller? :confused:

shit man kanske ska fixan en halv / hel nu när hal / halv går ut hos Folksam så man har en vettig premie till nästa sesong.. jag har Folksam å betalade 2300:- å då är jag skriven i sthlm / Kista betongen.. men hojen står på annan ort så ja skulle kunna få ner premien om jag ändrar min adress hos riksskatteverket :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back