Bara man vill så...

Coolt! Vad var det för däck han hade? Endurodubb till motard eller?

Teo skrev:
Coolt! Vad var det för däck han hade? Endurodubb till motard eller?

:hihi Lite bättre än så... Endurodubbat duger inte på is och i detta fallet så är det nog värre dubb än finndubbat med tanke på vikten på hojen.

Dee_cati skrev:
:hihi Lite bättre än så... Endurodubbat duger inte på is och i detta fallet så är det nog värre dubb än finndubbat med tanke på vikten på hojen.

Den där hojen väger väl inte så mycket mer än min gamla XR600 Jag körde ENDURODUBBAT på isen med förut och det gick kannoners! Däcken ser fabrikstilverkade ut i alla fall.
En retta med avskalade kåpor och annan pipa borde väl väga under 170 och XR:en vägde säkert 150+ eller så.

Teo skrev:
Den där hojen väger väl inte så mycket mer än min gamla XR600 Jag körde ENDURODUBBAT på isen med förut och det gick kannoners! Däcken ser fabrikstilverkade ut i alla fall.
En retta med avskalade kåpor och annan pipa borde väl väga under 170 och XR:en vägde säkert 150+ eller så.

Sorry, jag förklarade lite dåligt. Jag menade att med den lätta vikten så skulle det inte betta så där bra med finndubb ens, än mindre med endurodubb. Jag skulle tippa på att det är nån form att plåtskruv eller dylikt som han har smackat på inifrån däcket.
Den sista filmen är gammal och den dubben är diskuterad sedan tidigare. Finndubb kan slänga sig i väggen där :död
Btw, jag körde endurodubbat på isen i år men sen bytte jag till finndubb för drygt en månad sedan. Jag kan bara tala av egen erfarenhet men endurodubbat suger på isen, du åker lätt 12:or runt endurodubbat när du själv kör finndubbat :yoparty

Undrar ifall det inte finns en överhängade risk att få en highside när man kör på en frusen sjö med sådana däck? Eller är risken lika stor att man lägger cykeln på sidan?

andra klippet med tvåtaktarna är från Östersund om ja inte missminner mig...men dessa killar verkar ha lagt av...

åhhh, ljudet i första filmen... bara det gav en ju orgasm... FAN, nu måste jag duscha och byta om igen... kommer aldrig hinna komma iväg i tid :4skrika :rolleyes:

Dreas skrev:
Undrar ifall det inte finns en överhängade risk att få en highside när man kör på en frusen sjö med sådana däck? Eller är risken lika stor att man lägger cykeln på sidan?

Jag tror risken är större för highsiders än lowsiders, det greppar nog bättre än vad det gör på asfalten iaf.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back