Bara kalluft från värmepaket!!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Upptäkte på väg till jobbet nu ikväll att värmepaketet bestämt att enbart leverera KALL LUFT!! Vår Chrysler Sebring 2007 2.4l ger inte ett skit värme!

Hinner i skrivande stund inte att felsöka.. Men tar mer än gärna mot förslag o erfarenheter!!

Är det fler här som har ett fordon som inte fullt ut gillar kylan?

:näsblod
 
Inte ovanligt på dem att ett spjäll som reglerar värme/kall luft ger upp. Kolla upp felkoden eller googla lite så får du reda på vilken. Har för mig att det räcker att demontera handsfacket för att komma åt den på din modell.
 
Det kan vara så. Har egentligen inte kollat så noga, bara sett att nivå ser bra ut! Är väl enklast att tömma ur allt gammmalt o fylla nytt med varmvatten för att se om det lossar??
 
Det kan vara så. Har egentligen inte kollat så noga, bara sett att nivå ser bra ut! Är väl enklast att tömma ur allt gammmalt o fylla nytt med varmvatten för att se om det lossar??

Har du lite glykol så släpper det nog snart ändå för det är väl ovanligt kallt även i Borås just nu? Fyll bara på med lite mer koncentrerad glykol.
 
Om de är kallt och din termostat strejkar så blåser de kalluft. Kolla när du kör vilket gradantal din motor levererar. Ligger de under de vanliga så hade jag kollat av den. Men kan likväl vara spjäll.
Har råkat ut för samma. Den blåste minusgrader inne i bilen när man körde.
 
Ok.. Ja, här kyler det på bra nu! Fyller på extra koncentrerad i kväll så får jag se om det släpper under morgondagen :tummenupp
 
Fast har du en ispropp i kylsystemet så ska du absolut inte köra. Den släpper inte bara för att man häller i glykol =).

Kolla av så du verkligen inte pajar din motor.
 
Fast har du en ispropp i kylsystemet så ska du absolut inte köra. Den släpper inte bara för att man häller i glykol =).

Kolla av så du verkligen inte pajar din motor.

Förutsatt att han har lite glykol så släpper det kanske imorgon eller övermorgon när det blir varmare ute. Har han inget glykol så är ju risken stor att det sprängt sönder och kylarvätskan rinner istället ut någonstans.
 
Förutsatt att han har lite glykol så släpper det kanske imorgon eller övermorgon när det blir varmare ute. Har han inget glykol så är ju risken stor att det sprängt sönder och kylarvätskan rinner istället ut någonstans.

Ja de är sant. Bästa hade varit att ställa den i garage och se till att den blir varm för att sen varmköra ordentligt.
 
Var ute nu o starta bilen. Jag öppnade kylarlocket och det var tomt på kylarvätska!!! På med koncentrerad glykol o nu invänta den intressanta hemfärden i morgonbitti !!
 
expansionkärlet ser normalt ut och det ser fortfarande normalt ut. Fast då jag starta bilen nyss o öppnade locket på kylen o var det öde som i kyrkan på kylarvätska:( alltså ingen kylvätska verkar pulsera i slangarna över huvud taget!
 
Skulle kanske skicka i het vatten i kyen från vattenkokan :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top