Bara jag som inte kommer äta pizza/kebab på ett j*vla tag?

"19 av serveringarna saknade tvättställ där personalen kan tvätta händerna med tvål och vatten."

Hur har dessa 19 pizzerior klarat dom tidigare föranmälda kontrollerna då :va

"19 av serveringarna saknade tvättställ där personalen kan tvätta händerna med tvål och vatten."

Hur har dessa 19 pizzerior klarat dom tidigare föranmälda kontrollerna då :va

Iom att vi inte sett protokollen kan det ju faktiskt vara så att det "bara" saknades tvål. Nog så äckligt det iofs...

Är dock inte förvånad när det gäller pizzeriorna. Hoppas det blir mer liknande kontroller och även kontroll av kassaregistrena.

Har själv jobbat som pizzabagare när jag gick i gymnasiet och behövde pengar till spriten. Att inte fler blir sjuka är ett under.
Själv så äter jag ALDRIG pizzasallad numer :D Det är det som är vidrigast av allt på pizzeriorna, om man ser till hur det förvaras, tillagas samt hälls upp.

Har själv jobbat som pizzabagare när jag gick i gymnasiet och behövde pengar till spriten. Att inte fler blir sjuka är ett under.
Själv så äter jag ALDRIG pizzasallad numer :D Det är det som är vidrigast av allt på pizzeriorna, om man ser till hur det förvaras, tillagas samt hälls upp.
Fräsch pizzasallad ÄR inte gott! :mattias

Fräsch pizzasallad ÄR inte gott! :mattias

Finns inget som heter fräsch pizzasallad. Bara mer eller mindre rutten/gammal. Och hittar du ett turkhår i salladen så är det för att de gräver upp salladen för hand och ner i burkarna, bara för att det går snabbast. Visst, en del kanske använder redskap men det tvivlar jag på.
Dessutom så knådas degbullarna för hand. Utan handskar.

Men håller man sig bort från de kalla grejjerna på en pizzeria så är man rätt säker faktiskt då de flesta bakterierna dör redan vid 70 grader. Tack vare att världens NÄST varmaste material används på pizzan *tomatsåsen* så dör nog alla andra bakterier också.

Tomaten, end of discussion.

Den måste fan dela förstaplatsen med annanas.

Beställ en pizza med annanas, vänta med att äta den tills den har blivit kall och äcklig (äcklig kan den vara från början IOFS, det har ju den här tråden fastslagit) likförbannat bränner du dig på första annanasbiten.

Var det inte nåt pizzahak i Götet som de fann klamydia i kebabsåsen :va
Go figure...
Näe, hemmaluad mat med kött å sås å päror ska det va.

Ett bra tips är att gå in på muggen på haket innan man beställer, är det sunkigt där är det antagligen samma sak i köket. :tummenupp

Låter som en klintbergare. Som råttan i pizzan.

... som egentligen är en kofilé.

Oxfilé torde vara jävligt segt om man vet innebörden och det inte fuskades.
En bekant fick en gång något som mest liknade kalops på sin oxfilépizza. Eller eventuellt grytbitar.

Ett bra tips är att gå in på muggen på haket innan man beställer, är det sunkigt där är det antagligen samma sak i köket. :tummenupp
Och om det är rent och fräscht men man hittar en hink pizzasallad bredvid toalettstolen då? :va

Så länge jag slipper äta "Hot Dogs" är jag tacksam.

Jag säger bara det, stackars dom kids som blir uppfödda på sådana...och i värsta fall KOKTA Hot dogs dessutom. :zpy

Men jag vill fan inte käka pizza bakad med bajsfingrar heller. :rolleyes:

Näää...bäst är att laga sin egen mat och potatis.!!

Go figure...
Näe, hemmaluad mat med kött å sås å päror ska det va.

Har också hört det. Tydligen någon som runkat innan:zpy:zpy:zpy

Bambo är ett annat ställe i Göteborg som fått mycket anmärkningar.

...kan jag intyga att du har rätt...

Självklart, vad annars liksom :va

Själv smällde jag i mig en äcklig pizza nu ikväll, en "Opera" med tonfisk på. Fan, min diet gick åt helvete idag igen :( Inte bara pizzan, utan två groggar till en rulle med en polare och dessutom en kokosnöts-milkshake gjord på gräddglass bland annat.
När jag äntligen tar mig lite fritid så blir det alltid så här, kan vi inte bara förbjuda pizzan helt enkelt :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT