Bara en lite fråga ang. polis mc

Grrrooov skrev:
Jag tror dig men jag anser att du bör ta en titt på den senaste ghostrider trailern :-)

ÅÅfan !
Verkar som jag sett ngt men missat ngt väsentligt.
Ska söka efter trailern, kanske jag får se ngt jag redan sett?

Jag har nog aldrig sett en och samma tråd med så här mycket spekulationer..

JO DÄ'Ä SÄKERT!! DOM HAR GARRET-LASTBILSTURBO I SINA BMW CYKLAR!! Det har en kompis till en kompis sagt!

:) :)

H Svensson skrev:
Jag har nog aldrig sett en och samma tråd med så här mycket spekulationer..

JO DÄ'Ä SÄKERT!! DOM HAR GARRET-LASTBILSTURBO I SINA BMW CYKLAR!! Det har en kompis till en kompis sagt!

:) :)

En kompis syrras man berättade faktiskt för sin mamma vilket jag själv fick höra efter onsdagens kafferep att någon på hans jobb hade sett en civil polisbil med ett klistermärke från Nordic på, därför vet jag med säkerhet att denna bilen och alla andra är fett trimmade och måste ha 7 000 000hk/st.

Själv ska jag skriva Ferrari på en gammal Fiat uno som står i trädgården, detta kommer göra att däcken per automatik kommer att börja växa, väghållningen slipas och lagom tills imorgon kommer den ha över 400hk att köra ifrån alla i kvarteret med. :tummenupp

Det funkar faktiskt så. Det är säkert... :yoparty Det har jag HÖRT :huvet

jajjemen...å när jag gick i skolan så berättade en kompis för mig att polisbilar kan inte gör a handbromsvändningar för dom har lustgas !!!????!!!???! :rofl

Rätta mig om jag har fel men hade inte Finska polisen R1-04 på någon bild?

Kan tillägga att i WCX second generation provkör en mcsnut min hoj på en 50 sträcka o har ett grymt flin när han kommer tillbaka o nästan bromsar omkull sig!

O det är ju ingen värsting direkt längre Blade 02

hojbrud skrev:
Vad kör poliserna med för olika mc?
de kör väl med BMW, ett antal crossar och någon hayabusa..

men den hela frågan hänger på är polisens hojar inte trimmade?
vad e de trimmade till?
någon som vet?..
där fanns väl några poliser i sverige som kör med hayabusa? eller har jag hört fel?

bara lite nyfiken..
Tack :tummenupp

Poliserna kör numera sådana här hojar:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1700535#post1700535

Polisen i Uppsala har skaffat en sporthoj på prov.
En Yamaha R tror jag.
Den är målad med de "nya" polisfärgerna, grön och gul rutig.

Förresten kolla Ghost Rider 4, där går polishojen fort!!!!!!!!!!!!! :tungan

bikebabe skrev:
Polisen i Uppsala har skaffat en sporthoj på prov.
En Yamaha R tror jag.
Den är målad med de "nya" polisfärgerna, grön och gul rutig.

Det är en Yamaha FJR1300 och det är inte någon "R" hoj. Toppfart ca 250. Finns bilder på den i nån tråd, orkar inte leta nu.

Faster skrev:
Snuten kör INTE trimmat. Dom har några enstaka bilar som e vässade, alla dessa är civila. Aldrig blå/vita...

Och, dom hänger INTE med :D

Dom flesta nya bilar som köps in är "fabrikstrimmade", inte ombyggda utan bara omgjorda något i styrsystemet. Dom har runt 250 hk i sina nya V70.

Goose skrev:
Inget ont om en FJR1300, Ja jag har kört den och ska man ut på Touring så är det en riktigt skön hoj, men ELAK är den inte.

He he...nej, elak är den inte, men det är fint vrid i den.. och snabb för att väga så mycket, har riktigt fina vägegenskaper för att vara touring.
Har kör "sporthojar" som man får jävlas mer med, det är en hoj man inte ska underskatta i händerna på en kille/gubbe som vet vad han gör.

sgtpepper skrev:
Det har du rätt i, men det var fortfarande en 911 ;). Jag hittade lite info om 911T här och här. Antagligen så valde man väl den för att inte inköpskostnaden skulle skjuta i taket och på 70-talet så lär väl prestandan ha räckt till det mesta ändå.

130hk hade den, rätt mycket på den tiden. Bilen vägde väl inget särskilt heller så den rörde nog på sej så det räckte i alla fall.

Blondie skrev:
Rätta mig om jag har fel men hade inte Finska polisen R1-04 på någon bild?
Håller mig dig, är rätt säker på att jag sett det oxå.

Ang. snut gixxer så måste jag säga att föraren är skrämmande snabb för att vara polis och även ovanligt snäll :tummenupp
Det är ju inte alla som får lite smek på hjälmen när jakten är över efter några minuter :)

Polisen här i stan har 2 civila 9 5 kombis.. Jag har kört den ena i tjänsten och jag kan lova att den inte är orginal.

Simp skrev:
Polisen här i stan har 2 civila 9 5 kombis.. Jag har kört den ena i tjänsten och jag kan lova att den inte är orginal.

Fler poliser som kan svara?
då vet vi i alla fall vad som e sant, allt annat e ju spekulationer.

hojbrud skrev:
Fler poliser som kan svara?
då vet vi i alla fall vad som e sant, allt annat e ju spekulationer.

Jag är inte polis. Den enda polisen jag känner till här på forumet är Chrolo och han har redan svarat i tråden. Däremot arbetar jag som arrestvakt och vi lånar civilbilarna för att åka och handla mat till våra intagna.
Man kör aldrig så lagligt som man gör i de bilarna...

Simp skrev:
Jag är inte polis. Den enda polisen jag känner till här på forumet är Chrolo och han har redan svarat i tråden. Däremot arbetar jag som arrestvakt och vi lånar civilbilarna för att åka och handla mat till våra intagna.
Man kör aldrig så lagligt som man gör i de bilarna...

jaha,, men jaja hehe.. fler sånna då:)
som kan komma med äkta fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey