Bappelsin gubbjävel!

Bara reklam.
Men Ulf Elving har i sitt program i upp till tretton på sjuttitalet en lyssnare från skåne som i sitt svar på vilket djur som lever i afrika och företrädesvis i träden fått till svar att det måste vara en neger! Förhoppningsvis så har dagens skola lyckats lära dagens trettonåringar skillnaden på Apor och Människa.

På "Jeopardys" barnspecial var ämnet "Björnar".
Svaret var "En björn med väldigt liten hjärna".
Deltagaren föreslog Borg.

Ett par intressanta länkar i ämnet :)

nummer ett Bapelsin = skröna
nummer två Banan != frukt eller "jo, det är oxå en frukt". Tolka som ni vill :D

Bara reklam.
Men Ulf Elving har i sitt program i upp till tretton på sjuttitalet en lyssnare från skåne som i sitt svar på vilket djur som lever i afrika och företrädesvis i träden fått till svar att det måste vara en neger! Förhoppningsvis så har dagens skola lyckats lära dagens trettonåringar skillnaden på Apor och Människa.

Den har jag hört talas om!:D Frågan var väl nåt i stil med "Vad är det som är brunt och hårigt, lever i afrika, klättrar i träden och äter bananer?" varpå ungen svarar "Det måste vara en neger!":hihi

Den har jag hört talas om!:D Frågan var väl nåt i stil med "Vad är det som är brunt och hårigt, lever i afrika, klättrar i träden och äter bananer?" varpå ungen svarar "Det måste vara en neger!":hihi
Står inget om trädklättring i "Tuppslagsboken":

Fakta om Neger 2005-12-01 22:10:45
En neger är en svart, upprättgående, människovarelse från Afrika. Har oftast en ytterst hög intelligens då basfödan är larver och marinerade antiloptestiklar. Brukar förknippas med basketspelare.

Se även: Negerboll, Michael Jackson

Senast ändrad av: Ronald

Nej, jag vill minnas att det bara handlade om ett brunt, lurvigt djur som klättrar i träd. Ungen svarar på skånska: "Kan de' va' en eger?", vilket givetvis lätt kan feltolkas. :hihi

* eger = lokalt skånskt ord för ekorre

Sen huruvida detta är mer sant än "bapelsin", vet i 17.

Nej, jag vill minnas att det bara handlade om ett brunt, lurvigt djur som klättrar i träd. Ungen svarar på skånska: "Kan de' va' en eger?", vilket givetvis lätt kan feltolkas. :hihi

HAHAHA:rofl

När mitt ex var liten och satt i barnvagn sa hon till sin mamma "Titta en Apa" när hon såg en neger!

Själv öppnade jag dörren hemma när det plingade på, sedan gick jag allvarligt in till mamma och pappa och sa "Det är en kines vid dörren"
Det var en väldigt mörkhyad kines... :hihi

I integrationens anda bör vi därför endast använda det norrländska ordet för dessa varelser.
Furfnatt ftw.

Alternativt lakritstomte beroende på vad som åsyftas.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT