Baotian Classic 06

bluebear

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
21 växlad
Hejsan.

Har en Baotian Classic stående och får den inte att gå som den ska.
Jag skulle vilja be någon snäll skäl att kolla upp på sin Boatian vilket hack brickan på trottelnålen ska stå på, hur många varv justerings skruven på förgasaren ska vara utskruvad samt hur lång ska trottelfjädern vara. Får jag svar på dom frågorna så tror jag att jag kommer att få igång den.
Har letat på nätet men hittar inga beskrivning på grund inställningar.

Det är olika förgasare på alla baotian mopeder, så även fast jag har en likadan skitmoped så stämmer det ändå inte..

Jag sökte på nätet vart strypningen satt och det fanns en som hade en strypning i förgasaren, jag hade en helt annan förgasare :huvet

Baotian, den enda mopeden i världen med kåpor gjorda av äggskal...

Kollat så att membranet i förgasaren är helt? brukar vara standard fel på dom och då går dom piss!
Hade själv de felet på min baotian en gång i tiden ;)

Alla membran är hela förgasaren är genomgången 2 gånger så ingen skit i den eller nått. Och varför skulle det inte vara likadana förgasare på Baotin? Det som är bytt påden är cdibox,tändkabel,tändstift samt att ventilerna är justerade 0.08mm skulle det vara visst. Den går bra från början utan det är när man ger full gas som den vill hå konstigt varvar inte ur liksom. Kollade på stiftet och det var blött så han får för mycket bränsle och ahr prövat att ha nålen i alla lägen samt justerings skruven på förgasaren.

Och varför skulle det inte vara likadana förgasare på Baotin?
För att det är lite på samma vis som med ryska stridsvagnar; de skruvar på de delar som finns tillgängliga och kan köpas billigast just den dagen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park