Bantning

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag har gjort en gastric bypass för 5 månader sen för jag tröttande på att banta och gå upp och banta igen...VOILA bort med ett stycke onödig magsäck och nu har jag gått ner 17 kg hittills. I sommar skall jag åka båge och njuta av livet som jag inte kunnat på jag vet inte hur länge :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Nu behöver jag hjälp.
Väger 97Kg just nu och måste gå ner till hellst 93Kg tills 9maj, vägde 0,1ton veckan innan. Dvs jag har 3v på mej. Lyckas jag med mer så är det ingen som klagar.
Jag har helt från och med torsdags lagt ner alkohol drickandet. Öl är en dryck i mitt liv som gett mej många kilon (och glädje).
Jag har minskat portionerna och tar inte om. Äter väldigt lite kolhydrater och endast 2st kokta ägg till frukost.
Kommer jag klara mej? Träning har jag svårt med då jag fortfarande lider utav min bihåleinflamationen sedan 1,5v sen. Men 1h promenad om dagen med hunden är något jag klarar av.
Jag funderar på att gå över på en ren pulver diet men är lite skeptisk till den formen av mat. Väger ju som jag gör eftersom att jag älskar mat. Äter inge godis, dricker ingen läsk eller missbrukar annat än öl, som jag nu slutat med.
Behöver jag ta till något annat knep?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Nu behöver jag hjälp.
Väger 97Kg just nu och måste gå ner till hellst 93Kg tills 9maj, vägde 0,1ton veckan innan. Dvs jag har 3v på mej. Lyckas jag med mer så är det ingen som klagar.
Jag har helt från och med torsdags lagt ner alkohol drickandet. Öl är en dryck i mitt liv som gett mej många kilon (och glädje).
Jag har minskat portionerna och tar inte om. Äter väldigt lite kolhydrater och endast 2st kokta ägg till frukost.
Kommer jag klara mej? Träning har jag svårt med då jag fortfarande lider utav min bihåleinflamationen sedan 1,5v sen. Men 1h promenad om dagen med hunden är något jag klarar av.
Jag funderar på att gå över på en ren pulver diet men är lite skeptisk till den formen av mat. Väger ju som jag gör eftersom att jag älskar mat. Äter inge godis, dricker ingen läsk eller missbrukar annat än öl, som jag nu slutat med.
Behöver jag ta till något annat knep?

Jag körde sånt där pulver i tre veckor. I slutet av tredje veckan började jag bli trött som fan och hängig. Ägnade helgen åt att äta mest skräp och nu mår jag som vanligt igen. Det verkar som mina reserver i kroppen var helt uttömnda.
Jag gick ner 6 kilo på tre veckor. Kanske lite snabbt eftersom jag efter helgen gått upp 2 igen.
Kör på som du gör och kolla vikten efterhand. 4 kg ner på tre veckor lär inte kräva något annat ät mindre portioner och lite promenader. är du nere på 94 dagen innan kan du alltid fuska genom att dricka så lite vätska som möjligt. :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
J
Kör på som du gör och kolla vikten efterhand. 4 kg ner på tre veckor lär inte kräva något annat ät mindre portioner och lite promenader. är du nere på 94 dagen innan kan du alltid fuska genom att dricka så lite vätska som möjligt. :)

Nåja handlar inte om vikten igentligen. Det handlar om magens omfång. Har råkat ha lite övertro på mej själv och beställde 3st skjortor till mässan i en bra storlek. Problemet var bara att jag har gått upp sedan dess. Då vägde jag 94-95kg och dom satt perfekt. Kanske även bättre med 92kg som vikt som var målet när dom beställdes. Men med ett struligt liv så är det svårt att hinna med motion och hålla sig från ölen junkfood och stora portioner, då skenade min vikt iväg. Så nu sitter jag här med panik bantning på schemat.
Godis, läsk chips har aldrig varit mitt bekymmer.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Nåja handlar inte om vikten igentligen. Det handlar om magens omfång. Har råkat ha lite övertro på mej själv och beställde 3st skjortor till mässan i en bra storlek. Problemet var bara att jag har gått upp sedan dess. Då vägde jag 94-95kg och dom satt perfekt. Kanske även bättre med 92kg som vikt som var målet när dom beställdes. Men med ett struligt liv så är det svårt att hinna med motion och hålla sig från ölen junkfood och stora portioner, då skenade min vikt iväg. Så nu sitter jag här med panik bantning på schemat.
Godis, läsk chips har aldrig varit mitt bekymmer.

Ut och gå med hunden istället för att svälta dig. Det blir ni bägge piggare och smalare av. :)

Nu ska jag ut i solen och promenera en timme eller så. Tjipp!
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu behöver jag hjälp.
Väger 97Kg just nu och måste gå ner till hellst 93Kg tills 9maj, vägde 0,1ton veckan innan. Dvs jag har 3v på mej. Lyckas jag med mer så är det ingen som klagar.
Jag har helt från och med torsdags lagt ner alkohol drickandet. Öl är en dryck i mitt liv som gett mej många kilon (och glädje).
Jag har minskat portionerna och tar inte om. Äter väldigt lite kolhydrater och endast 2st kokta ägg till frukost.
Kommer jag klara mej? Träning har jag svårt med då jag fortfarande lider utav min bihåleinflamationen sedan 1,5v sen. Men 1h promenad om dagen med hunden är något jag klarar av.
Jag funderar på att gå över på en ren pulver diet men är lite skeptisk till den formen av mat. Väger ju som jag gör eftersom att jag älskar mat. Äter inge godis, dricker ingen läsk eller missbrukar annat än öl, som jag nu slutat med.
Behöver jag ta till något annat knep?

Jag har tappat 10kg de senaste 7 veckorna utan någon som helst träning så visst går det. Jag går efter viktväktarnas gamla pointssystem och äter mycket rött kött, sallad på tex tomat, gurka, sallad, mango, avocado, 1-2dl räkor, rödlök och tzatziki gjord på kvarg (kesella). Käkar liknande till lunch och middag och till frukost blir det en fazer solrosskiva med gräddost och tomat, så där lägger jag lite extra fett. Sen äter jag massor med frukt och grönsaker (undantag för bananer och avocado) emellan måltiderna då de inte ger några onödiga pointsavdrag.
Lycka till. :):banana
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Har några kilo man borde bli av med...

Tänkte först och främst dra ner på mina monsterportioner pasta som jag äter.
Men skulle behöva tips på bra/goda sallader som jag kan byta ut pastan mot.
Lite roligare än isbergssallad, gurka och tomat, tack.

Stor fördel om det är något jag fixa ihop en stor sats av, och sedan äta mån-fre. Då det är så himla tråkigt att laga mat till sig själv.
 

Alter ego

Busgrabb
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Monster 1100 -09
Mitt recept för att karva fram sommarformen:

Frukost: Havregrynsgröt eller tre spisbrödskivor med mese
Huvudmål: Kyckling och broccoli eller ett par hamburgare
Tillskott: Vitaminer, mineraler, Omega3 samt proteinpulver

Pass 1 ca tre timmar efter frukosten: Ett par muskelgrupper i gymmet
Pass 2 ca tre timmar efter huvudmålet: En löprunda

Klart och betalt.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Sommarformen närmar sig! Blivit uppchattad av kvinnor 2 ggr senaste veckan på gymet :D

Mitt recept är mycket kvarg, omeletter, sallad, frukt och kött!

Äter över 3kg kvarg i veckan. Världens bästa deffprodukt

Brukar bli ca 6 pass i veckan. 3 styrka, 1 benuthållighet/cardio och 2 löpning
+ fysiskt ansträngande i jobbet

30 min promenad var kväll, men det är mest för mitt mentala välmående
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Till alla er som dör av nyfikenhet hur det gick för mej och mina shortor.:rolleyes:

Jo då jag klarade mej, dock så står vågen på nästan samma men omfånget har minskat reält. Har hunnit med promenad på minst 1h var dag, tränat 2-3ggr per vecka. Både kondition och styrka.
Det känns bra, jag tror att fortsätter jag så är jag mycket lättare inom en stund. Ligger ju på hotell 2-3dagar i veckan och då passar jag på att träna på kvällarna.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Har slarvat med lite för mycket öl och kolhydrater efter nyår och ligger nu på +10 kg jämfört med nyårsaftons morgon :(
Detta trots 2-3 löppass i veckan (ca 1-2 mil totalt per vecka) och styrkepass någon gång i veckan.

Nu är det väl läge att köra ett halvår kostfokuserat igen. Men fan vad surt det är att man inte ska kunna äta något onyttigt utan att dra iväg som en sprinter på vågen!
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Tyckte yoga var skitfånigt. Testade yoga.
Hade träningsvärk från helvetet i flera dagar efteråt.
Tycker inte yoga är fullt lika fånigt längre.

Bra där. Du har fattat grejen. :tummenupp

Jag kör ashtanga yoga 2 dagar i veckan och kroppen blir både smidig och stark. Till det lägger jag 4000 m crawl fördelat på 2 ggr i veckan. Samt ett cykelpass på för nuvarande 2,5 mil, (tänker öka på lite vartefter.

Har satt ett träningstak på 5 ggr i veckan för att det inte ska gå överstyr. Skulle kunna tänka mig lite mera yoga och cykel men som sagt. Ge en narkoman fri tillgång till knark. :rolleyes:

Behöver inte bli av med någon vikt då vågen visar på 53 kg, jag vill alltså inte bli "smalare". Däremot kanske få lite mera muskler och bygga på kurvorna lite.

För kurvor tycker vi väl om. :)

//M
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ashtanga!?
Är det en sådan där kvinnorörelsegrej där man eldar stringtrosor?
:yoparty
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Tim Ferriss diet...

Nu har jag kört i cirka sex månader och tog ett par bilder igen för att kolla skillnaden. Började på 114 kg och nu är jag nere på 94... ska plocka 6 kilo till fram till nyår siktar jag på (då är BMI nere på normalvikt, nu är det övervikt fortfarande.)
 

Bifogat

  • 114to94.jpg
    114to94.jpg
    109.8 KB · Visningar: 101
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top