Banta xt600e-91?

ozeo skrev:

Vem som helst som får den underbara iden att bygga caferäser på en 800cc endurostånka är värd respekt.

Någon som genomför det för att sedan börja undersöka möjligheterna att turbokonvertera skapelsen är något av en husgud, åtminstoned hos en stånka entusiast som mig.

Respekt !!!
 
Nu har man gjort lite service på hojen....
Men hadde sönder plugen över ventilerna.
Sitter två st på vardera sida om grenrören.:mad:
 
UNDRAR!?

Kan man sätta kick på 600e?
Är det bökigt?
Sen har jag kommit fram vilken bakdel det blir på xt:n.
Ktm 525-06, bara för att bakre sidostycken sitter fast på bakstänkan.:tummenupp
 
Last edited:
UNDRAR!?

Kan man sätta kick på 600e?
Är det bökigt?
Sen har jag kommit fram vilken bakdel det blir på xt:n.
Ktm 525-06, bara för att bakre sidostycken sitter fast på bakstänkan.:tummenupp
Hur ser wr425:ans ålast ut löst?
Har ni några andra förslag, någon som ligger på en sådan?


Japp det går att säta kicke på en XT 600 men då måste du kanske byta CDI box till den verisionen av XT som har kick.

Jag vet att det är olika CDI box på DR 350 vargefall beroende på om det är el eller kickstart.
 
Någon som har el schema till XT600E-91?
Lampan till oljetryck och neutral lyser inte....
Höll på joxa bakom lampkåpan men hittar inte vad som är fel.
Lamporna är hel.
 
n u händer det saker...håller på att uppdater framgaffeln nu med usd gaffel från en lc4 sammt byte av bakram från dito.(och plast)
Får se hur det går borde spara lite vikt på bakramen sammt få en bättre fjädring fram.
Sen återstår vad jag ska ha för dämpare bak.=)
Har ni tips på någon pullverlackare i luleå/kalix trakten?
 
Nu harjag börjat med gaffel bytet.
Vill ha lite råd innan jag gör för mycket.
Så här är det:
Ska ha framgaffel från en Ktm LC4-94 med dess kronor.
Men tappen från xt;n är lite smalare än ktm;ens.
Har skissat lite på hur jag ska göra, tror ni att man törs göra såhär.
 

Bifogat

  • Tapp till ktm.JPG
    Tapp till ktm.JPG
    20.9 KB · Visningar: 72
Nu harjag börjat med gaffel bytet.
Vill ha lite råd innan jag gör för mycket.
Så här är det:
Ska ha framgaffel från en Ktm LC4-94 med dess kronor.
Men tappen från xt;n är lite smalare än ktm;ens.
Har skissat lite på hur jag ska göra, tror ni att man törs göra såhär.

är din tapp smalare? isf så kan du kanske svarva ner ktm orginal om de finns material..
el så kan du lägga på material på din xt tapp o sen svarva ner den till rätt storlek o pressa på...

är båda i stål o den smalnar av på mitten kan du kapa din orginalpinne på hälften o svetsa på , på ktm,ens orginalpinne ...

såna tankar har jag haft iaf..

är din pinne mycket mindre så kan du få svarvad en exakt hylsa o svetsa på den på nedre lagrets plats..
 
Jo tappen är smalare...och ktm tappen är i alu.
Har bestämt mig för att svarva en helt ny.
Har ni tipps vad jag ska använda för material?
 
Har ni några tipps på digital hastighets mätare?
Ej några svin dyra.
Tipps gärna om beggade med.
Nu när frama gaffeln är bytt passar den gammla ej mer.
Gärna med kontroll lampor.
 
touringbutiken har nå nytt för i år..
kolla på nyheter..
en cykeldator med alla kontrollampor runtom :tummenupp
 
Har investerat nu i en cykel dator Sigma L1606 med bakgrunsbelysning.
Ska ta börja på att fixa något fint att ha kontroll lamporna i oxå.
Framgaffeln är nu snart klar, väntar bara på tappen som e på bearbetning.
 
Någon bild på min nya gaffel på hojen.
 

Bifogat

  • Xt6001.JPG
    Xt6001.JPG
    138.4 KB · Visningar: 91
  • Xt6002.JPG
    Xt6002.JPG
    128.7 KB · Visningar: 80
Någon bild på min nya gaffel på hojen.

Bra gjort, det där är ett riktigt bra byte, uppgradera fjädring är bland det viktigaste!. Men kolla om du kan fixa nya gaffelbens skydd, dom där ser inte ut att passa riktigt med resten, men jag gissar att du redan tänkt på det.

Men sen är det prio ett för dig att köpa större blinkers. Blir nog svårt att se när du ska svänga! :rolleyes:
 
HEJ!

Jo nog ska gaffelskydden bytas så fort som möjligt...
Större blinkers?....jo men visst hittade 4" heljus som jag ska konvertera till blinkers...*ASG*..:yoparty
Mindre blir det nog snart.=)


Bra gjort, det där är ett riktigt bra byte, uppgradera fjädring är bland det viktigaste!. Men kolla om du kan fixa nya gaffelbens skydd, dom där ser inte ut att passa riktigt med resten, men jag gissar att du redan tänkt på det.

Men sen är det prio ett för dig att köpa större blinkers. Blir nog svårt att se när du ska svänga! :rolleyes:
 
Nu är bettan provkörd!
Det gick riktigt bra...stor skillnad på framgaffeln.
Vi körde rejärli dyngan...det ända som är ju att den är tung så på myren gräver den ner sig.:tummenupp
Tipps på moddning av bakdämparen då den känns fel nu.
Kan man använda TT600ans bakdämpare eller?
 
Söker acerbis tankt till min XT...någon som har, eller vet någon som har?
 
HEJ!

Ska in och besiktiga hojen....Ska man göra en regg bes när man har bytt framgaffeln?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top