Banta xt600e-91?

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Project XT600E-91

HAJ!
Har en gammal trotjänare som skulle behöva bantas lite här o där.
Tipps?
Har tänkt bygga motard av den till sommaren, men sak njuta nu av isen som kommer först.
Kom gärna med tipps.:tummenupp
 
Last edited:
Mhassic skrev:
2655715 HAJ!
Har en gammal trotjänare som skulle behöva bantas lite här o där.
Tipps?
Har tänkt bygga motard av den till sommaren, men sak njuta nu av isen som kommer först.
Kom gärna med tipps.:tummenupp

som motard...
hmm köp alu fälgar från en sportis.
går de o hitta plast tank tro :va
annars köp bättre beggad crossplast samt tank o tryck dit..
bort med bakramen om den e skruvad..
liten crosskärm bak..
diodljus.
bort med allt vad framljus o kåpa heter o sätt dit en liten acerbis,,nåt kg..
slip on om du inte redan har det.
sen finns de nog inge mer o plocka av :D
 
Hjooo!

Fälgar e på G från en gsx-r 88.
Ska nog gå att få dit.
Diod ljus sitter bak iaf nu,har ju lite godis att ta från zxr750in om det skulle behövas.
Bauta basokan är bytt...sitter en supertrapp nu där.
Fram lampa har jag en acerbis...men ack sådåligt ljus, har även en cromad dubbel lyckta som jag hadde tänkt till Sf:en som ej blev av.
Men har just tänkt på bak ändan....där är den största modden.
 
Har ni något tipps på hur jag ska gå till väga med att höja xt:n bak?
 
Mhassic skrev:
2672275 Har ni något tipps på hur jag ska gå till väga med att höja xt:n bak?
sitter de inget länkage bak som kan byggas om?
byta dämpare? från en cross kanske?
har en som kanske passar liggandes från en dr800..
känns fast o fin..
kankse blir för hård :va väger ju lite mer lixom :)
 
Plasttanke är helt klart att rekomendera.
Har av en händelse en Acebris TT600 tank liggandes, ska gå att montera om du bygger om fästena.

Om du skippar allt vad elsystem/batteri heter sparar du in ett par kg.
Blinkersen går ändå sönder då du trillar , så varför inte montera bort dem redan från början.
Backspeglar likaså.

Xt -91, just det ja, den har elstart, har den kick också ?
Isf spar du ett par kg med att montera av elstart.
 
Jepps elstart är det...men dom kilona är trvliga när hojen stannar o man är trött.=) men dock känns ju dem kilona mer oxå.=/
Ozeo: Vad ska du ha för bak stötisen från dr:en? är ingen lättviktare själv ....så den kan bli prima!
Från en sak till en annan...Skulle vara kul att se bilder på din dr800 caferacer.

Webgringo: Och vad ska du ha för tt tanken?
Finns ingen kick....
 
Last edited:
Mhassic skrev:
2673726 Jepps elstart är det...men dom kilona är trvliga när hojen stannar o man är trött.=) men dock känns ju dem kilona mer oxå.=/
Ozeo: Vad ska du ha för bak stötisen från dr:en? är ingen lättviktare själv ....så den kan bli prima!
Från en sak till en annan...Skulle vara kul att se bilder på din dr800 caferacer.

Webgringo: Och vad ska du ha för tt tanken?
Finns ingen kick....

400 spänn + frakt.
öglor till fästen, (ej gaffelfäste)
ca 40-41 cm lång..
får inte vara många mm längre, en cm lär ju göra 5 cm på arslet minst...

sen efter mitt bygge så gick den ner en massa..
ca 180 kg med halvtank o olja..
ska väga över 200 utan alla vätskor..
så banta borde gå.. :tummenupp

finns lite bilder här.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=94894&page=9
 
Måste säga att din hoj blev cool!:tummenupp
Har lust att köpa en till enduro och bygga en tex cafe/flattrack stuk.
Ska ta mäta min dämpare så får vi se. är det cc mått utdragen?
Är priset ink fjäder?
Är ju som sagt inte lätt själv med 110 pannor i bagaget.
Xt:n väger väll runt 160kg.

Sitter och softar på jobbet....Inte värst mycket folk i farten.....Undrar värför.:D
 
Mhassic skrev:
2673780 Måste säga att din hoj blev cool!:tummenupp
Har lust att köpa en till enduro och bygga en tex cafe/flattrack stuk.
Ska ta mäta min dämpare så får vi se. är det cc mått utdragen?
Är priset ink fjäder?
Är ju som sagt inte lätt själv med 110 pannor i bagaget.
Xt:n väger väll runt 160kg.

Sitter och softar på jobbet....Inte värst mycket folk i farten.....Undrar värför.:D

japp det är cc mått helt lös..
men jag e osäker på måttet..måste mäta igen ti vicka om de blir intressant. japp fjädern sitter där..
nå sånt plockar man inte bort i onödan :D
jag väger,,hmmm lite mer o dr800 ska väga över 200 orginal så för mjuk blir den knappast isf
körde med kärringa bakpå o hon är ingen 50kg minidam o de funka fortfarande hyffsat.
 
Mhassic skrev:
2655715 HAJ!
Har en gammal trotjänare som skulle behöva bantas lite här o där.
Tipps?
Har tänkt bygga motard av den till sommaren, men sak njuta nu av isen som kommer först.
Kom gärna med tipps.:tummenupp


har ett par motardhjul till en xt -90 om du är intresserad :tummenupp
 
Eftersom Ozeo är min idol så:

400 spänn + frakt

Så är tanken din, kostar närmare 2 lock om du ska köpa den ny, denna är aldrigen ens monterad.
 
Wiseguy skrev:
2678132 Pris ?

Vad är det för fälgar, sh-fälgar eller äkta motardfälgar ?

det är sm fälgar, märket är morad med rostfria ekrar som sitter på orginal nav

vet inte runt 6000:- hade jag tänkt mig :tummenupp

Mhassic skrev:
2676918 Vad kan sådanna kosta sej.=)
 
Last edited:
WebGringo skrev:
2678103 Eftersom Ozeo är min idol så:

400 spänn + frakt

Så är tanken din, kostar närmare 2 lock om du ska köpa den ny, denna är aldrigen ens monterad.

Oj...inte dåligt.
Ska ta kolla upp hur det är med pengar.
Vad var det för tt den var i från?
Hur många L?
Är mycket intresserad.

//JANNE
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top