Banor med "öppen" körning

Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Jag och några polare tänkte dra en minisemester i början på Juni.
I samband med detta tänkte vi köra lite bana..
Någon som vet om det finns eller vilka banor i södra/mellersta Sverige som har körningar som inte är organiserade.
Gotland har Allmän körning vad jag vet...

falkenbergsbanan:tummenupp

Kolla med banorna och se vem som hyr så kan du säkert hyra av de,,,, jag pratade med nån dansk som hyrt mantorp och det var helt okey att hyra av honom,,, jag tror han hette Svend nånting

Finns väldigt få som har någon "öppen körning" för gat motorcyklar, dvs drop in en bestämd kväll varje vecka.
Linköping LMS har det, är det måndagar kanske? :va

Falkenberg har det antagligen som någon skriver längre upp.

Mantorp Park har det inte. Finns för övrigt ingen dansk som hyr banan i år, blev inga datum över för dom.

Anderstorp har väl några kvällskörningar under sommaren, vet dock inte om det bara är för licensförare, någon kan säkert ge mer info.

Ring Knutstorp har nog inget själva, SMC skåne har nog däremot körningar på Knutstorp och Sturup men det måste bokas i god tid.

Actionpics anordnar två dagar på Ring Knutstorp 1-2 Juli men det måste också bokas i god tid för det är snart fullbokat, läs mer på www.actionpics.se

/Nitrous

Slingerbulten är öppen för alla alltid, dock ska man nog ha viss erfarenhet på onsdagar då tempot kan vara något högre !

Jo Gotland har körning för alla vissa datum.....men tänk på att händer det en olycka kommer ni att få vänta en evighet innan ambulans kommer. När vi där där förra året och olyckan var framme tog det 45- min innan ambulansen kom...........dom som jobbade på banan sa att det gick fort!!!!!!!!!! han som låg i "grustaget" tyckte inte att det var så kul. Tänk på att Gotlandring inte är en godkändbana för mc-åkning. Deras avåkningzoner suger balle!!!! Vissa här på forumet hävdar att det ska vara ordnat tills nästa år, men jag säger bara upp till bevis....Deras säkerhet duger inte för oss på två hjul just nu. Och alla ni som kommer att svara det ska vara ordnat till nästa år......Jag kommer att tro det när jag ser det....
Sen kan man ju tänka sig vad som händer med alla som har licens och kör här,
har dom tävlat klart för i år????? Samma sak är det på kinnekulle också. Det var många år sedan den banan var godkänd för mc-åkning typ tidigt 90-tal

Last edited:
Jo Gotland har körning för alla vissa datum.....men tänk på att händer det en olycka kommer ni att få vänta en evighet innan ambulans kommer. När vi där där förra året och olyckan var framme tog det 45- min innan ambulansen kom...........dom som jobbade på banan sa att det gick fort!!!!!!!!!! han som låg i "grustaget" tyckte inte att det var så kul. Tänk på att Gotlandring inte är en godkändbana för mc-åkning. Deras avåkningzoner suger balle!!!! Vissa här på forumet hävdar att det ska vara ordnat tills nästa år, men jag säger bara upp till bevis....Deras säkerhet duger inte för oss på två hjul just nu. Och alla ni som kommer att svara det ska vara ordnat till nästa år......Jag kommer att tro det när jag ser det....
har dom tävlat klart för i år????? Samma sak är det på kinnekulle också. Det var många år sedan den banan var godkänd för mc-åkning typ tidigt 90-tal

Som tur är så älskar frun att fota och sommarstugan är nästan vid banan, kanske man kan få en fördel om halva startfältet måste stanna hemma, resten av alla tävlingar. Hmmm gratis poäng!!!!

Känner igen det där faktiskt...:D
Krockade med hojen 97 på Gotland, fick vänta ca 30 min på ambulansen för att sedan åka halvvägs till Visby och byta ambulans. Detta för att den första ambulansen inte hade ngt smärtstillande utan enbart lustgas :näsblod ......
Lutar åt att det blir Gotland och körning efter att Actionpics gasat hela dagen...

Lutar åt att det blir Gotland och körning efter att Actionpics gasat hela dagen...

Vi har ambulanssjukvård på plats, ingen behöver ligga och ha ont längre än på någon annan bana om man nu i förväg planerar att skada sig.
TM Ambulans från Karlskoga är på plats och om någon nu tänker göra sig illa så har dom även morfin med sig :tummenupp

Det är roligt med människor som är så väldans bestämda i sina åsikter med minimal erfarenhet av en bana eller organisation :pannkyss

Men, den körning som flera här skriver om och varit på med väntetider på ambulans är allmänhetens åkning på ringen och att dom har inte ambulanssjukvård på plats vilket är illa, inte ens på Lelleträffens dagar fanns ambulans vilket är mycket illa tycker jag. Om det är så att man prioriterar bort sådana kostnader framför människors säkerhet så är det ännu mera illa.

/Nitrous

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...