Bannad pga IP Nummer !?.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
När jag skulle logga in på sporthoj.se stod det att jag var bannad pga mitt IP nummer via Anonine.Ett IP nummer jag loggat in med ett flertal gånger redan.Vad är det för trams !?.Eftersom jag nu varit schyst under den korta medlemstid jag varit medlem så kunde man väl stängt av mitt konto och inte mitt IP nummer om det nu hade varit så att jag verkligen uppträtt illa på sidan.

Ha det gott. :)

Inte nån annan som är bannad och också använder Anonine?

det är vissa av ipadresserna som anonine har som är bannade, har samma problem, brukar lösa sig om man stänger ner anonine ett tag och connectar om. Dvs man får en ny IP.

När du loggar in via anonine får du en ip som inte är din egen. Anonine är ett sätt att gömma sig när man vill göra dumheter och troligen är det så någon gjort och fått den ip adressen spärrad.

Varför behöver man anonymt ip när man surfar på sporthoj.com? Finns det en hemlig OT^3 där man får lära sig tillverka bomber, diskuterar självmordsdåd och kanske tom delar filer med varandra? :va

Eller har det i dagens samhälle blivit kontroversiellt vilka filmer man gillar, vad som gör en förbannad och hur man byter multirem på en Saab 9-3?

Varför behöver man anonymt ip när man surfar på sporthoj.com? Finns det en hemlig OT^3 där man får lära sig tillverka bomber, diskuterar självmordsdåd och kanske tom delar filer med varandra? :va

Eller har det i dagens samhälle blivit kontroversiellt vilka filmer man gillar, vad som gör en förbannad och hur man byter multirem på en Saab 9-3?

Näe, men väldigt många har anslutit sig till annonymiseringstjänster och sköter allt sitt surfande genom dom, det är bara meckigt att göra undantag för vissa sidor gissar jag.

Näe, men väldigt många har anslutit sig till annonymiseringstjänster och sköter allt sitt surfande genom dom, det är bara meckigt att göra undantag för vissa sidor gissar jag.

Jo, men varför surfa allt genom en dylik server, den lägger ju på en massa overhead som ger ökade responstider och riskerar att strypa genomflödet. Kan förstå att man använder det i fildelning vilket dock (oftast) ligger utanför webben.

Men visst, folk gör som dom vill, men samtidigt har jag förståelse för om en site som sporthoj.com inte gillar folk som kringår spärrar genom anonymiserat ip, speciellt om det redan har varit problem från dylika ip.

Frågan är hur man kan lita på en obskyr anonymitetstjänst som man inte har en aning om vem som ligger bakom. Att proxa genom en sådan är ju ett guldläge för någon som vill köra man-in-the-middle.

för att man inte vill att någon som tittar på vad man gör inte skall få reda på vad man tittar på eller vad man har för åsikter mm.
exempel på länder där användningen av anonymiseringstjänster är viktig för ens egna personliga hälsa.
Kina, syrien, iran, irak, egypten mm.
Förutom ens hälsa mm så finns det massor med skäl av naturen personlig integritet eller helt enkelt för att man är galen och paranoid.

för att man inte vill att någon som tittar på vad man gör inte skall få reda på vad man tittar på eller vad man har för åsikter mm.
exempel på länder där användningen av anonymiseringstjänster är viktig för ens egna personliga hälsa.
Kina, syrien, iran, irak, egypten mm.
Förutom ens hälsa mm så finns det massor med skäl av naturen personlig integritet eller helt enkelt för att man är galen och paranoid.

Du glömde USA och hela EU, eftersom EU spionerar på sin befolkning åt USA...

Du ödslar din tid. Sånt där kommer aldrig rent-mjöl-i-påsarna att förstå eftersom dom flesta av dom är korkade idioter.

Och innan nu nån börjar gapa så kan jag säga att jag inte använder några anonymiseringstjänster. Jag har rent mjöl i påsen.

För att sverige samlar in information om sina medborgares surfning, på uppdrag av EU, som sedan vidarebefodrar uppgifterna till USA där allt körs genom ett jättfilter för att se om någon har visat intresse både för flygplan och hur man tillverkar sprängladdningar...

Jag lär aldrig mera ta mig in i USA, JIHAD!!!

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis