Bankurs!?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Igår fick jag en kurs i "effektiv inbromsning och kurvtagning" på Gelleråsen i SMC:s regi. Är det någon här som gått den? Är den bra eller dålig? Jag känner mig osäker då det är så många "om och men" för egen del detta datum så jag funderar på att dra mig ur.

Feedback ang denna kurs skulle uppskattas enormt! :Bugar

Jag vet inget om den specifika kursen, men generellt så brukar SMC-kurserna var mycket bra.

Jag vet inte men jag har fått för mig att det är en banåkning med lite hårdare restriktioner ang beteende på banan. Jag hade definitivt inte bangat om jag var sugen.

Den är mycket bra. Dom har ändrat lite på senaste året så det inte är lika mycket körgård (En förmiddag tror jag).
Jag har kört kursen två gånger och senaste var för två år sen och min uppfattning är att alla mer eller mindre (med undantag) skulle behöva gå kursen.

/N

Det är en bra kurs. Hade önskat mer bantid istället för krypkörningsövningen (detta var två år sedan på Sviestad, så det kan ju ha ändrats), men dock jäkligt nyttigt.

Om du inte vill gå den finns det nog flera som vill köpa den av dig.

/F

I år blir lär det det inte bli speciellt mycket krypkörning (har jag hört).

Markus skrev:
Igår fick jag en kurs i "effektiv inbromsning och kurvtagning" på Gelleråsen i SMC:s regi. Är det någon här som gått den? Är den bra eller dålig? Jag känner mig osäker då det är så många "om och men" för egen del detta datum så jag funderar på att dra mig ur.

Feedback ang denna kurs skulle uppskattas enormt! :Bugar

vad kostar deT?

Får något år sedan gick jag en "kurv och bromskurs" i SMC-skånes regi på Knutstorp.

20 min snack i början, och sedan en heldag på banan. :yoparty
Men, snacka om att jag bromsade och svängde (kanske gasade jag lite med...)
Jag har för mig att jag hann avverka 19 mil på en ca 2 km lång bana. Hade träningsvärk i två dagar efteråt.

Jag var också lite skeptisk innan det lät ju lite tamt i beskrivningen.
Men en riktig höjdare, tyckte jag!!! :tummenupp

/Z

Antar att du fått inbjudan från Trygg-Hansa?

Jag fick också en, till Kinnekulle Ring 29/5. Är sugen, men har 32 mil på en 916 i
åtanke. Inbjudan riktar sig till klass-7 förare hos TryggHansa. Troligtvis bara
till dem som har helförsäkring (eller?). Helförsäkringen gäller denna dag.... :tummenupp - antagligen enda gången man kan uppleva något sådant.

Någon från Gbg som fått inbjudan som ska dit? Kör ni själva, eller blir det hoj-
transport? Finns det plats över?

EDIT: Min är en inbjudan = kostar inget!

duc916 skrev:
Antar att du fått inbjudan från Trygg-Hansa?

Jag fick också en, till Kinnekulle Ring 29/5. Är sugen, men har 32 mil på en 916 i
åtanke. Inbjudan riktar sig till klass-7 förare hos TryggHansa. Troligtvis bara
till dem som har helförsäkring (eller?). Helförsäkringen gäller denna dag.... :tummenupp - antagligen enda gången man kan uppleva något sådant.

Någon från Gbg som fått inbjudan som ska dit? Kör ni själva, eller blir det hoj-
transport? Finns det plats över?

EDIT: Min är en inbjudan = kostar inget!

Jag har fått den, ska köra upp den 27:e så det hänger på det. Har jag kortet i näven funderar jag på att åka upp dit på fredagen så man slipper gå upp mitt i natten på lördagen, de började 08.00 har jag för mig.

Vet du nåt om när man vet om man är en av dom 80?

//Mark

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...