Banktrubbel.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Jag hittade för att par dagar sedan en bankutbetalning. Den har dessvärre gått ut, men som någon vis man sa, så har ju företaget jag fått den av fortfarande en skuld till mej så det ska ju inte vara några problem att få ut pengarna... Om jag bara kunde komma ihåg vart fn jag har fått den från! Såklart har jag rivit bort den biten som avsändaren står på! :rolleyes:

Min fråga är nu: Kan någon vänlig bankkunnig människa hjälpa mej? Jag har redan varit på banken, men där sa de att jag som sagt var tvungen att veta VAR pengarna kom ifrån...

/Fröken slarvig
:rolleyes:

om du betalar räkningar i vanliga fall på internet så kan du kolla OCR numret, ofta är dom lika i början och på det sättet skulle du kunna spåra dom.
Sen är det väl klart att banken vet vems det är, när dom betalat ut dig så måste dom ju veta vem dom skall dra pengarna av. Nu har ju pengarna gått tillbaka till företaget

Om företaget fortfarande har en skuld till dej så brukar de skicka ut ett nytt inbetalningskort automagiskt, förutsatt att skulden är dataförd.
Det är f.ö. ett jävla otyg att utbetalningar ofta har så kort inlösningsdatum.

Wunder skrev:
Om företaget fortfarande har en skuld till dej så brukar de skicka ut ett nytt inbetalningskort automagiskt, förutsatt att skulden är dataförd.
Det är f.ö. ett jävla otyg att utbetalningar ofta har så kort inlösningsdatum.

Dessutom tar bankerna skamligt betalt för att lösa in dom. Vore ju bättre om man kunde få sin utbetalning direkt till kontot.

Starstriker skrev:
Dessutom tar bankerna skamligt betalt för att lösa in dom. Vore ju bättre om man kunde få sin utbetalning direkt till kontot.

Om jag löser in en avi och samtidigt sätter in pengarna på mitt konto tar banken inget betalt. Vill jag sen ha kontanter är det bara att lämna en uttagsavi eller gå ut till bankomaten. :D

Starstriker skrev:

Gå in på banken. Skriv på lappen. Sätt in dem på kontot. Klart.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN