Bankomatbedragare begär nåd

Undra om han är en sådan person som man kan säga att tillfället gjorde honom till en tjuv?

Om bankomaterna fungerat som de gjorde hade han aldrig fått ut några pengar. Nu när det var det passade han på i tron att han inte skulle åka fast. Redan då måste han ju ha insett att 2,8 milj inte gör honom ekonomiskt oberoende. Inte ens i det forna öst.

För min del finns det inga försvarbara omständigheter. Knappast så att han behövde pengarna för att försörja sin fru och eventuella barn.

Undra om han är en sådan person som man kan säga att tillfället gjorde honom till en tjuv?

Det är väl ganska uppenbart att det är tillfället som gjorde honom till tjuv?

Alternativet är väl att han har någon skicklig kompis som har hackat datasystemet hos banken? Men varför i så fall inte tömma någon annans bankkonto?

2.8Mkr räcker ju inte livet ut direkt men någonstans har vi nog alla en summa där vi skulle kunna tänka oss att göra som Posener och hålla sig undan rättvisan i 10 år.

1 år o 6 månader var det inte det en annan Landskronabo fick när han slog ihjäl en äldre kvinna ?

Om det är ett tekniskt fel på automaten som gör att man kan ta ut hur mycke pengar som helst så är man ju inget annant än korkad om man inte gör det också.. Vem fan skulle INTE göra de? :va

Fast 2,8 miljoner kanske är lite väl mycke... 1 mille skulle räcka för mig så fattig är jag inte.... :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park