Bankörnning och försäkring

rapidgeek

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
Crescent
Min försäkring gäller vid bankörning och det kommer jag med sannolikhet att få nytta av framöver... Man vad gäller om det inte är "mitt fel"? En del kör ju lite överambitiöst och det är inte sällan man får korrigera sin egen kurs för att nå'n rossi-wannabe kommer och trängs. I somras var det ytterst nära att jag fick ta en tur ut i grönsakerna på Kinnekulle då det kom en och trängde sig i på insidan i kurvan under bron. Om jag hade kört ihop med honom hade jag inte alls uppskattat att behöva betala självrisk och bli av med bonus. I mitt fall tillät arrangören omkörning endast på rakor, och det följde ju inte den andra föraren. Någon som behövt använda försäkringen i ett liknande fall?

/geek
 
Och de här disskutionerna har inte varit uppe förr??? :rolleyes:

De brukar dessutom inte resultera i något annat än att man kör oftast bana på EGEN risk, vilket resulterar i att man som sagt för stå för kostnader själv....
 
campar skrev:
Och de här disskutionerna har inte varit uppe förr??? :rolleyes:

De brukar dessutom inte resultera i något annat än att man kör oftast bana på EGEN risk, vilket resulterar i att man som sagt för stå för kostnader själv....

Men med det resonemanget borde man slippa undan eventuell betalningsplikt även om man råkar tippa nå'ns hoj i depån!

/geek
 
rapidgeek skrev:
Men med det resonemanget borde man slippa undan eventuell betalningsplikt även om man råkar tippa nå'ns hoj i depån!

/geek


Joo, man kan vända o vrida på det mesta.....
 
rapidgeek skrev:
Men med det resonemanget borde man slippa undan eventuell betalningsplikt även om man råkar tippa nå'ns hoj i depån!

/geek

Hmm... tror väl att det finns lite självbevarelsedrift kvar i människan. Man kan ju råka ut för betala-med-dina-knäskålar fakturan annars.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top