Bankörningar

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fyll på med plats, tid och datum så har man lite koll på vilka man kör om eller blir omkörd av.

Passar på att bjuda på min bandagspacklista så här i början av tråden. Att lasta på släp/skåpbil är en förutsättning om allt ska med. Mycket kan skippas om man bara åker över dan. Välj och vraka

• • Motorcykel med bra däck och bromsbelägg, tändningsnyckel
    • Kapell
    • Skivbromslås och nyckel
    • Extra broms/kopplingsgrepp + fotpinnar
    • Depåstöd
    • Ljuddämparinsats/originaldämpare

• Hjälm
    • Skinnställ
    • Ryggskydd
    • Handskar
    • Stövlar
    • Under Armour – underkläder/ställ
    • Öronproppar
    • Tandskydd
    • Rengöringsutrustning för visir
    • Regnställ
    • Extra visir/hjälm
    • Handduk

• Gaffatejp
    • Partytält
    • Däcktrycksmätare
    • Luftkompressor
    • Campingstol
    • Väggklocka
    • Jeepdunk med V-power
    • Påfyllningspip för dunken
    • Vattendunk+dricksflaska
    • Frukt
    • Nöt/russinblandning
    • Verktygslåda
    • Kedjespray
    • 5-56, loctite
    • Skruv/mutter sortiment
    • Buntband
    • En liter motorolja
    • GoPro kamera + minneskort + laddare
    • Laptimer

ps. lämna bakfyllan hemma. Vätskebrist är klart obra på bana ;)

Last edited:
Jag är sugen på Fivers kvällskörning på Anderstorp på tisdag 8/5 om det är bra väder.
Slutar jobbet kl 15 och lastar isf på kärra kvällen innan så att det bara är att åka hem och koppla på och åka direkt. Betalning och förarmöte mm ska ju vara klart till 17 pp

Förarmöte med fivers? Man betalar o åker ut o ger på banan? Kanske är jag som missat det mötet då =)

Finns det nån arrangör som inte går igenom grupper, tider och flaggor?

Visst, jag har också rullat in med hojen på släp medan mötet pågått men det är lite stressigt då. Gatåkarna brukar börja.

Klart.se lovar 5'C och regn på tisdag just nu men det hinner förhoppningsvis ändras :(

Ny SportSmart-ost bak och Gixxern är nu upplastad inför kvällskörningen på Anderstorp i morgon tisdag. Körning mellan 17-20, 500 kr betalas på plats. De brukar t.o.m ha Babs-maskin så man kan betala med kort.

Nån mer som ska ner dit?

Bifogat

• Lastad.jpg
    Lastad.jpg
    77.4 KB · Visningar: 224
Ny SportSmart-ost bak och Gixxern är nu upplastad inför kvällskörningen på Anderstorp i morgon tisdag. Körning mellan 17-20, 500 kr betalas på plats. De brukar t.o.m ha Babs-maskin så man kan betala med kort.

Nån mer som ska ner dit?

Hade jag inte vart dödsförkyld så hade jag tagit ut SMRen på ban-premiär! Kanske tar min Bayriska rosthög och rullar dit med mössa vantar och halsduk för att kolla på lite körning.

Jag jobbar i Hestra idag, drar nog förbi Torpet på vägen hem dock utan hoj :näsblod

Ska köra SMC-kurs på Kinnekulle 2:e juni (steg 4). Någon mer som ska dit?

Den passar bra på Anderstorp och 25 års erfarenhet gör sitt till. Jag blir sällan omkörd i snabba gatgruppen men mot rejsputtarna är det värre :tummenupp Torpet är ingen 125'a-bana direkt och jag blåste bara om dig på långa rakan en gång så jag har inte mycket att kontra med :D

Kvällskörning på Torpet igen på tisdag 22a. Jag är ledig. Hoppas på bra väder! Häng med nu gott folk! Ta med extra soppa. Blev öppen depå sist
View attachment 361377

Last edited:
Till helgen åker vaggerydssektionen till knutstorp för lite smc utbuldning och bus. Ska bli riktigt roligt att testa knutan så vi hoppas på bra väder !

Jag planerar Anderstorp på tisdag kväll. Har fixat barnvakt o allt. Kan ev komma några regnstänk men inga mängder enl klart.se. Två till från Jkpg ska med mig dit. Några fler?

Jag planerar Anderstorp på tisdag kväll. Har fixat barnvakt o allt. Kan ev komma några regnstänk men inga mängder enl klart.se. Två till från Jkpg ska med mig dit. Några fler?

Hur många får plats på kärran?

Vad är de för folk som ska ban-indoktrineras ?! :tummenupp

Jasså har han hojkort numera ?! eller kör bana/sugen på att testa ?!

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...