Bankörningar på Anderstorp 2007!

Jajajajajajajaa...jag ska. Livet är kaos. Innan helgen är över så är allt igång. Promise!!! :pannkyss

Tack så mycket. Måste försöka mäta upp det på något sätt. Orkar inte bytta hela systemet.

Jag å Thomas Johansson körde mantorp förra året, jag med kawa supersport 600 med hel akropowic å Thomas med sin Honda 600 med hel akropwic, vi passerade aldrig 93 db vid förbifart

Jag å Thomas Johansson körde mantorp förra året, jag med kawa supersport 600 med hel akropowic å Thomas med sin Honda 600 med hel akropwic, vi passerade aldrig 93 db vid förbifart

Jag blev invinkad efter SM:et på Falkenberg och då mättes 99 dB vid stillastående mätning med Akrapovic på R6:an. Vet inte hur mycket det skulle ge vid förbipasseringsmätning, men jag har aldrig blivit invinkad på varken Falkenberg eller Anderstorp så det klarar sig nog...:)

/#23

Deras mätare sitter inte vid bankant.

Jag blev invinkad efter SM:et på Falkenberg och då mättes 99 dB vid stillastående mätning med Akrapovic på R6:an. Vet inte hur mycket det skulle ge vid förbipasseringsmätning, men jag har aldrig blivit invinkad på varken Falkenberg eller Anderstorp så det klarar sig nog...:)

/#23

Har du 99 db vid stillastående klarar du inte 95 vid passering. Att du inte blivit invinkad på falken betyder inte att du klarar 95 vid passering, det betyder att du klarar 102 vid passering som är svemos regel.

Last edited:
Har du 99 db vid stillastående klarar du inte 95 vid passering. Att du inte blivit invinkad på falken betyder inte att du klarar 95 vid passering, det betyder att du klarar 102 vid passering som är svemos regel.

Jag trodde dom körde med 95 dB på träning där också?

/#23

Ett Remus helsystem med dB-killer och en krök som leder avgaserna nedåt gav 104 dB på Falken...
Så jag undrar vilket helsystem som klarar 95!!!! Inget tror jag...

Last edited:
Deras mätare sitter inte vid bankant.

Helt korrekt ang. Mantorp. Mantorp har ett antal mätpunkter placerade i närheten av kringboende där olika db värden gäller boende på vardag eller helg.
På helg är det en mätgräns som motsvarar 95db vid förbifart, discolampan tänds när gränsen överskrids! Undantaget är tävlingshelger då dom har dispens för bullret.
På vardagar gäller ett annat värde som motsvarar 100-102db förbifart enligt banägaren.
Min ZX6RR Supersport som jag hade förra säsongen knäckte även den gränsen med helsystem Akra!

/Nitrous

Körde zx6rr supersport förra året på Kinnekulle med akra helsystem.
Fullt ös förbi killen som mätte tog rekordet den dagen med 108.8 db.
Så det är nog bara att sätta på original tänker jag göra i alla fall.

Hur klarar sig twin vid db-mätningar?

Jag blev avvinkad ganska omgående på Het´s bandag på anderstorp förra året då jag körde mille med silmotordämpare. Som tur var hade jag ju orginalet med. Jag tror twin låter lite mer överlag, det kan ju också vara att man skiljer sig lite från mängden av ylande radfyror :)

Har för mig de mätte mig till 103db vid förbipassering.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT