Bankörning?

Dr BODOL

Med en tub FIXANAL......
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
GSXR 750 -96
Hallå!

Jag undra om man kan "ställa sig i kö" för att kunna köra lite på bana med Sydskanes Emse? Det är lite tråkigt, för mig, att de har begränsat antalet medlemmar till 200.

Så jag undrar vad man kan göra, vill ju ut och pröva att köra lite på bana nästa år.

MVH /IAN

Dr BODOL skrev:
Hallå!

Jag undra om man kan "ställa sig i kö" för att kunna köra lite på bana med Sydskanes Emse? Det är lite tråkigt, för mig, att de har begränsat antalet medlemmar till 200.

Så jag undrar vad man kan göra, vill ju ut och pröva att köra lite på bana nästa år.

MVH /IAN

Det går alldeles utmärkt att ställa sig i kö hos Sydskanes Emse.
Skicka ett mail till oss på hoj@semera.se så hamnar du i kölistan.

/
Ordförande
Sydskanes Emse

Dr BODOL skrev:
Hallå!

MVH /IAN
Om du är desperat så känner jag "en kille" som svartmäklar medlemsnummer :gnissla Mot ett smärre kontanttillägg kan jag... eh, han även ordna lämpliga objekt för skenbyte.

Hej Ian

Trevligt att se att du är intresserad att prova min gamla hoj på bana.
Det går utmärkt att köra på sydsånes emse även om man inte är medlem.
Jag tänkte försöka komma med och ta licens genom hyllinge ms och därigenom kunna köra på deras träningar på Knutstorp.

lycka till och hör av dig om du behöver delar till di hoj för jag har samlat på mig en hel del.

mvh
Rickard

Hallå Rickard!

Hojen går som ett skott, allt fungerar helt perfekt. Men man vet aldrig när man kan behöva lite extra delar...... Bra att veta var det finns!

Vad kostar det att ta en licens i hyllinge?

Hur går det själv med din GSXR1000?

Ha det gött /IAN

Jo den går också som ett skott :tummenupp

Jag vet inte vad det kostar men jag tippar på att det kostar 1-2000:-

men vad jag förstått så är det billigt att köra på deras träningar sen.

Om du vet någon som är på jakt efter en billig GSXR 750 -99 så har jag en som jag ev skall sälja. har även en -97:a utan reg papper som ev blir till salu.

Dr BODOL skrev:
Hallå Rickard!

Hojen går som ett skott, allt fungerar helt perfekt. Men man vet aldrig när man kan behöva lite extra delar...... Bra att veta var det finns!

Ha det gött /IAN

Dr BODOL skrev:
Hallå Rickard!

Ha det gött /IAN
Jag tog B-licens 2003 och då kostade det.

Licenskurs 750:-
Licens 2100:-
Medlems avg 300:-

6 gratisträningar på Knutstorp

Om du är osäker kan du lösa ut amatörlicens och köra med gatgruppen (billigare), dock måste du gå Licenskursen iaf.

Licenskurs?

Vart ska man vända sig om (tele #, hemsida eller dyl) om man är sugen på att gå en licenskurs?

Ledsen Rickard, känner inte så många som är sugna på sporthojar, i min bekantskapskrets är det oftast glidare eller touringhojar som gäller.

/Ian

www.hyllingems.nu

så tråkiga vänner du har! Mina vänner är likadana. Eller så vågar dom inte köra fort :squid

Dr BODOL skrev:
Vart ska man vända sig om (tele #, hemsida eller dyl) om man är sugen på att gå en licenskurs?

Ledsen Rickard, känner inte så många som är sugna på sporthojar, i min bekantskapskrets är det oftast glidare eller touringhojar som gäller.

/Ian

Dr BODOL skrev:

/Ian

Det finns många sätt att få/kunna köra bana utan att ta licens. Att ta licens utan att ha kört på bana innan verkar lite i överkant i mina ögon iallafall.
Du kan köra med Sydskåne även om du inte är medlem, du får bara se till att vara ute i tid. Bike Events finns också och glöm inte SMCs körningar.

Parerar du ihop det snyggt o har plånboken fylld kan du köra måååånga gånger på gatåkardagarna utan att behöva nån licens. O då får du köra bra mkt mer än på kvällsträningarna. Tyvärr kanske man ska tillägga.

Kurvmakaren skrev:
Det går alldeles utmärkt att ställa sig i kö hos Sydskanes Emse.
Skicka ett mail till oss på hoj@semera.se så hamnar du i kölistan.

/
Ordförande
Sydskanes Emse

hur ofta kollar ni er mail ???

maila för ett tag sedan men inte fått svar

Gällande vår mail.

Napsyl skrev:
hur ofta kollar ni er mail ???

maila för ett tag sedan men inte fått svar

Hej Napsyl!
Jag kan berätta för dig att vi kollar vår mail mellan 10-15 gånger per dag.
Jag citerar texten på vår hemsida ( förstasidan )

"I slutet på februari vet vi hur många platser som eventuellt blir lediga, så om du önskar ett medlemskap så hör av dig i början av januari 2004. Vi återkommer i början av mars om plats finns eller ej."

TROTS DETTA svarar jag på alla mail i turordning och berättar vilken köplats man har. Anledningen till att detta kanske inte alltid går på 2 dagar är
*Vi båda arbetar heltid.
* Vi har ett litet barn att ta hand om.
* Jag håller just nu på med inkommande betalningar.
* Bokslut och årsredovisning sen 2003.
* Kontak med folk gällande körningar inför denna säsongen.
* Dessutom önskar jag lite egen fritid också.

Är du bekymrad för att inte ditt mail kommit fram får du gärna slå en signal och fråga. Telefonnummer står på vår hemsida www.sydskanesemse.nu

/ Jane Nilsson
Sydskanes Emse

Kurvmakaren skrev:
Hej Napsyl!
Jag kan berätta för dig att vi kollar vår mail mellan 10-15 gånger per dag.
Jag citerar texten på vår hemsida ( förstasidan )

"I slutet på februari vet vi hur många platser som eventuellt blir lediga, så om du önskar ett medlemskap så hör av dig i början av januari 2004. Vi återkommer i början av mars om plats finns eller ej."

TROTS DETTA svarar jag på alla mail i turordning och berättar vilken köplats man har. Anledningen till att detta kanske inte alltid går på 2 dagar är
*Vi båda arbetar heltid.
* Vi har ett litet barn att ta hand om.
* Jag håller just nu på med inkommande betalningar.
* Bokslut och årsredovisning sen 2003.
* Kontak med folk gällande körningar inför denna säsongen.
* Dessutom önskar jag lite egen fritid också.

Är du bekymrad för att inte ditt mail kommit fram får du gärna slå en signal och fråga. Telefonnummer står på vår hemsida www.sydskanesemse.nu

/ Jane Nilsson
Sydskanes Emse

Ni som är med oss och kör bör tänka på detta som Jane skriver, SSEmse bygger som så många andra föreningar på att ALLA hjälper till med vad dom kan och hinner med, detta är inte ett vinstdrivande företag där man betalar för att köra och låter alla andra göra jobbet.

GSXR1100R skrev:
Ni som är med oss och kör bör tänka på detta som Jane skriver, SSEmse bygger som så många andra föreningar på att ALLA hjälper till med vad dom kan och hinner med, detta är inte ett vinstdrivande företag där man betalar för att köra och låter alla andra göra jobbet.

Ska du säga som bara gratisglider hela tiden!! :arsele

CorbenDallas skrev:
Ska du säga som bara gratisglider hela tiden!! :arsele
Gäller bara på SMC dagarna juh, annars är jag duktig och betalar samt hjälper till.

(Var gång som jag står i flaggtornet händer det för mycket) :va

Jag maila till info@sydskanesemse.nu 19/1 och till hoj@semera.se den 20/1

Att jag undrade beror på att jag inte e säker på om min mail funkar som den skall o inte för att stressa er

Jag ringer om någon dag o kollar om det har kommit något mail eller inte

MVH / David

Ps. när går det bra att ringa ??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...