Bankörning & RR

Vad är det med dig!? Inte den Gottis jag känner :7peta

vi får e hur det går på Våler och Gälleråsen enda tävlingarna jag kan köra efter som björn inte ska köra då lite jävla surt att missa Anderstorp..där hade du fått slagits ordentligt med mej :D :D

först och främst kommer jag att Köra Instruktör nästa år för SMC riks på gälleråsen och kinnekulle

min eknomi har dessvärre bara råd med enstaka tävlingar orkar inte ens jaga nått spons till nästa år

Vad skall man säga.... Snorungar på flång nya hojar och så kan de inte köra fortare. Men min gamla häck så körde jag ändå snabbare än er båda. Dessutom på sista varvet och första helgen på banan efter mastodontvurpan. Skall nog låna ihop en hoj till falkenbergs finalen 08 och köra ifrån er :arsele

Det var ju bara för att du behövde ha bra förare att ta rygg på !!!

Jaja det var ju storartat av er att ni inte la er efter att jag kört om och skyllde på olja eller annat.

jävla surt att missa Anderstorp..där hade du fått slagits ordentligt med mej :D :D

Trodde du var för feg för att köra fort???? :pannkyss

Last edited:
Det var ju bara för att du behövde ha bra förare att ta rygg på !!!

Jaja det var ju storartat av er att ni inte la er efter att jag kört om och skyllde på olja eller annat.

Ja och det hade jag ju chansen haka på en bra förare när Lucas körde om mig. 2 ggr dessutom. Fyfan va surt :(

Fast med din superduperkittade hoj så måste du ju köra på 48:or nästa år det vet du va? :D

Tjabba.

Om jag vill raca lite nästa sommar, men inte vill starta eget team och lägga fläsk på allt, vem måste man strypa då?

Tänkte mig ERF eller liknande tävlingsform. Aldrig kört bana och är troligtvis ruskigt långsam. Men jag är orädd och gasglad...

Finns det möjlighet att få köra lite för något team och hur mycket deg skulle det krävas av mig?

Tjabba.

Om jag vill raca lite nästa sommar, men inte vill starta eget team och lägga fläsk på allt, vem måste man strypa då?

Tänkte mig ERF eller liknande tävlingsform. Aldrig kört bana och är troligtvis ruskigt långsam. Men jag är orädd och gasglad...

Finns det möjlighet att få köra lite för något team och hur mycket deg skulle det krävas av mig?

Börja istället med att köra någon banträff. Du lär dig rätt så mycket på några få körningar. Kolla under racingforumet också.
Räkna på ca 3000kr om du är med i ett treförarteam. Då får alla köra 1h 20min rejs och lite kval innan. Se till att komma överens om hur ni gör om någon skulle krascha! Lycka till!
Det är klockrent att börja med erf då det är en oerhörd prisvärd racingform!

Tjabba.

Krävs RR-licens för att tävla, inte det minsta svår att ta, men det regnar inte tillfällen då kan man ta licens.

Börja istället med att köra någon banträff. Du lär dig rätt så mycket på några få körningar. Kolla under racingforumet också.
Räkna på ca 3000kr om du är med i ett treförarteam. Då får alla köra 1h 20min rejs och lite kval innan. Se till att komma överens om hur ni gör om någon skulle krascha! Lycka till!
Det är klockrent att börja med erf då det är en oerhörd prisvärd racingform!

3000-pistoler låter inte farligt, nästan väl billigt... :va

Jo, så var det det där med att krascha. Det kommer man ju att göra känns det som. Måste bli ruskigt dyrt, eller rättare sagt, kan bli det i alla fall.

Bankörning som lekman är också intressant, lite feg för att plocka ut hojen där bara, dessutom så låter den för mycket. (värsta i-land problemet)

precis som Magnus säger. Har man kittat upp hojen så e det mins låga 48 som gäller. Annars kan du göra som jag, om det går dåligt så gör en liten försiktig vurpa:D

Jag tycker att vi ska ha en r6 cup nere i polen:yoparty

precis som Magnus säger. Har man kittat upp hojen så e det mins låga 48 som gäller. Annars kan du göra som jag, om det går dåligt så gör en liten försiktig vurpa:D

Jag tycker att vi ska ha en r6 cup nere i polen:yoparty

Fan att jag inte hänger på ner till Polen. Hade prenumererat på sista platsen:tummenupp :D

Inte mycket än så länge. Har köpt på mig så det är lackning jag väntar på. Efter det ska jag smäcka på nya works kåpor, laptimer och lite annat smått och gott:)

installation av diverse elmackapärer.

Edit: Nu börjar det arta sig :yoparty

Bifogat

• race.jpg
    race.jpg
    131.8 KB · Visningar: 68
Last edited:
har börjat vakna upp ur vinterdvalan nu. Gjorde lite nya gängor (recoil) igår så att kutsen sitter fast ordentligt i år. Ska väl se över bränslepumpen idag kanske. Soppamätaren vill inte riktigt visa hur mycket soppa som finns i tanken. Sen måste jag fixa ena bobbinfästet i svingen som rök vid marksyning i falkenberg. Nån som är bra på att svetsa i aluminium?

Första helgen med Action pics till Gotland

Tjena,

är det någon här på västsidan som ska till Gotland och köra med action pics första helgen (30 Maj-1 Juni)?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla