Bankörning & RR

Hur är reglementet för r1000? Skulle du få köra där eller är det 1000cc gräns rakt av oavsett antal cylindrar?

inte helt hundra men vet ju att folk har kört med 1098 i so iaf så det borde va 1200 cc som gäller även i rookie 1000 inte så att jag har något vidare hanicap 155 hk mot 195 lr vad det är i nya sukkan ger ju knappast någon fördel

men skulle jag köra en Rc8r med superbike kit på så skulle det ju va lite fördel den ger 180 hk på hjulet
 
Nick - Serie - Båge - Material optimering - Mål


- FARFAR - SB Challenge och SO( inhopp i NEC)- R1 2007 - fd pro SB hoj har det mesta( samt kropps optimering ;) )- poäng i varje race ( högt satt mål ):tummenupp
- Küngen - Rookie 1000 - R1 2007 - Så in i helvete - Bättre starter än 2008
- 29Racing - Rookie 600 - R6 2007 - en j**la massa! - Kaxigt vinna serien SO
- Flugan - lite NEC och lite R600. Samma hoj som förra året men nytt dekaltrim och effekt/vikt-förhållandet har gått från 0,44 till 0,45 (holy smoke :brinnerup )
- Johansson - Köra Näck (nec) och lite r1000,håller på och dekalkittar!
- Pysch - R600?/REC? - 600RR 2007 - Lite småpill - Köra mitt första race!
- Gottis - Inhopp Bott&Rec? -KTM Rc8 2008 -person bästa alla banor jag kör
- Samuel w - R600/NEC - R6 - Optimering, renthal handtag - Siktar högt, topp 60 i R600!! :näsblod
- DonQ - NEC - CBR1000RR
- Lawner - R600 - R6
- Magnus - Lutar åt ett sabbatsår :(
- KO72 - Superbike - GSXR1000
- Jontec - Superbike - CBR1000RR
 
inte helt hundra men vet ju att folk har kört med 1098 i so iaf så det borde va 1200 cc som gäller även i rookie 1000 inte så att jag har något vidare hanicap 155 hk mot 195 lr vad det är i nya sukkan ger ju knappast någon fördel

men skulle jag köra en Rc8r med superbike kit på så skulle det ju va lite fördel den ger 180 hk på hjulet

kom igen å kör nu, jag har ingen 195-hästars 09:a sukka, tror inte så många andra har det heller i r1000 ;)

Jag har för mig att det är 1200cc oavsett antal cylindrar i Rock N Roll1000. Så man skulle kunna köra med en Blackbird eller ZX12:a.

fint att baxa runt med på knudan :gnissla
 
Last edited:
kom igen å kör nu, jag har ingen 195-hästars 09:a sukka, tror inte så många andra har det heller i r1000 ;)

gärna om du betalar har ingen lust att skuld sätta mig upp till öronen igen nu är jag som slas ser snygg ut i depån med en häftig hoj:gnissla och kör för att det är roligt men ska inte sticka under stolen med att jag är bra sugen på att köra R1000 på anderstorp, har en personlig vendetta med den banan sen min misslyckade start 2006 då jag inte va smart nog att dubbel kolla att min mekaniker hade dragit bakhjuls bulten när han bytte till regn däck
 
Någon som kan komma imponera ordentlig är Lawner som springer på gymet oftare än jag byter kalingar, kanske dags att man slutar med spriten och också börjar träna:banana
Kanske dags att du byter kallingar!!!! Du börjar allt lukta lite kiss.

Problemet är inte att jag inte håller ett helt race utan att jag är för FEG!

Dagens sanning.

Citat från Morgan Rejnäs Anderstorp 2008

-"kan man inte köra 38 tider på torpet med en 1000 är man fan mongolid"

och så undrar folk varför man kör 600. Svaret är man får inte ligga för att man kör 1000!

Nick - Serie - Båge - Material optimering - Mål


- FARFAR - SB Challenge och SO( inhopp i NEC)- R1 2007 - fd pro SB hoj har det mesta( samt kropps optimering ;) )- poäng i varje race ( högt satt mål ):tummenupp
- Küngen - Rookie 1000 - R1 2007 - Så in i helvete - Bättre starter än 2008
- 29Racing - Rookie 600 - R6 2007 - en j**la massa! - Kaxigt vinna serien SO
- Flugan - lite NEC och lite R600. Samma hoj som förra året men nytt dekaltrim och effekt/vikt-förhållandet har gått från 0,44 till 0,45 (holy smoke :brinnerup )
- Johansson - Köra Näck (nec) och lite r1000,håller på och dekalkittar!
- Pysch - R600?/REC? - 600RR 2007 - Lite småpill - Köra mitt första race!
- Gottis - Inhopp Bott&Rec? -KTM Rc8 2008 -person bästa alla banor jag kör
- Samuel w - R600/NEC - R6 - Optimering, renthal handtag - Siktar högt, topp 60 i R600!! :näsblod
- DonQ - NEC - CBR1000RR
- Lawner - R600 - R6 - lite grejer sitter det på - Poäng varje race. endast vurpa på träningar. (hade 4 racevurpor 2008 ingen på träning kval eller wu) + några inhopp i Tjockey 1000 på jontec´s hynda
- Magnus - Lutar åt ett sabbatsår :(
- KO72 - Superbike - GSXR1000
- Jontec - Superbike - CBR1000RR
 
Last edited:
Kanske dags att du byter kallingar!!!! Du börjar allt lukta lite kiss.

Problemet är inte att jag inte håller ett helt race utan att jag är för FEG!

Dagens sanning.

Citat från Morgan Rejnäs Anderstorp 2008

-"kan man inte köra 38 tider på torpet med en 1000 är man fan mongolid"

och så undrar folk varför man kör 600. Svaret är man får inte ligga för att man kör 1000!

600a blir ju en bra ursäkt till inte behöva bli påkommen som mongolid i a f :D
 
Vi hade en diskussion förut på fikat som vi inte fick någon klarhet i. Om man har en gatreggad hoj med kraschkåpor på (utan ljus) får man då köra i gatgrupp på bandagar?:va
 
Vi hade en diskussion förut på fikat som vi inte fick någon klarhet i. Om man har en gatreggad hoj med kraschkåpor på (utan ljus) får man då köra i gatgrupp på bandagar?:va
I gatgruppen finns inte mycket andra regler än varje arrangörs egna, så det varierar nog från arrangör till arrangör.
 
Last edited:
Vi hade en diskussion förut på fikat som vi inte fick någon klarhet i. Om man har en gatreggad hoj med kraschkåpor på (utan ljus) får man då köra i gatgrupp på bandagar?:va

ser absolut inga problem med det finns många som inte har licens och kör bla banhojar i gatgrupperna jag bla kommer att göra det i år bättre att ha en hoj utan lysen än att det ligger en massa glas och skit på banan efter en vurpa
 
Last edited:
Vi hade en diskussion förut på fikat som vi inte fick någon klarhet i. Om man har en gatreggad hoj med kraschkåpor på (utan ljus) får man då köra i gatgrupp på bandagar?:va

Det är upp till respektiver arrangör.

På bikeweak är det ex inte om med slicks i gatgrupp med motiveringen att hojen ska vara isådant skick att den klarar en besiktning utan anmärkningar. Så där borde det ju vara så att man ska ha lampor mm.

Det enda säkra är att höra med arangörern vad som gäller!
Sedan är det olika från olika försäkringsbolag med så det är bra att veta vad just ditt bolag säger om körningarna. Vissa arangörer tillåter alla försäkringsbolag andra inte.
 
600a blir ju en bra ursäkt till inte behöva bli påkommen som mongolid i a f :D

Du glömmer att du kör 1000 i NEC i år;)
( personligen är målet att inte vara mongolid på min 1000 i sommar ;), och gärna en bit ifrån mongolid :D )
 
Det är upp till respektiver arrangör.

På bikeweak är det ex inte om med slicks i gatgrupp med motiveringen att hojen ska vara isådant skick att den klarar en besiktning utan anmärkningar. Så där borde det ju vara så att man ska ha lampor mm.

Det enda säkra är att höra med arangörern vad som gäller!
Sedan är det olika från olika försäkringsbolag med så det är bra att veta vad just ditt bolag säger om körningarna. Vissa arangörer tillåter alla försäkringsbolag andra inte.


Kollade med Fiver och på deras körningar va de helt okej med kraschkåpor :tummenupp
 
- FARFAR - SB Challenge och SO( inhopp i NEC)- R1 2007 - fd pro SB hoj har det mesta( samt kropps optimering )- poäng i varje race ( högt satt mål )
- Küngen - Rookie 1000 - R1 2007 - Så in i helvete - Bättre starter än 2008
- 29Racing - Rookie 600 - R6 2007 - en j**la massa! - Kaxigt vinna serien SO
- Flugan - lite NEC och lite R600. Samma hoj som förra året men nytt dekaltrim och effekt/vikt-förhållandet har gått från 0,44 till 0,45 (holy smoke )
- Johansson - Köra Näck (nec) och lite r1000,håller på och dekalkittar!
- Pysch - R600?/REC? - 600RR 2007 - Lite småpill - Köra mitt första race!
- Gottis - Inhopp Bott&Rec? -KTM Rc8 2008 -person bästa alla banor jag kör
- Samuel w - R600/NEC - R6 - Optimering, renthal handtag - Siktar högt, topp 60 i R600!!
- DonQ - NEC - CBR1000RR
- Lawner - R600 - R6 - lite grejer sitter det på - Poäng varje race. endast vurpa på träningar. (hade 4 racevurpor 2008 ingen på träning kval eller wu) + några inhopp i Tjockey 1000 på jontec´s hynda
- Magnus - Lutar åt ett sabbatsår
- KO72 - Superbike - GSXR1000
- Jontec - Superbike - CBR1000RR
-Vasa - Bott 1098R - Bli snabb som f.. köra 8 or runt mina konkurenter:fyllisar
 
- FARFAR - SB Challenge och SO( inhopp i NEC)- R1 2007 - fd pro SB hoj har det mesta( samt kropps optimering )- poäng i varje race ( högt satt mål )
- Küngen - Rookie 1000 - R1 2007 - Så in i helvete - Bättre starter än 2008
- 29Racing - Rookie 600 - R6 2007 - en j**la massa! - Kaxigt vinna serien SO
- Flugan - lite NEC och lite R600. Samma hoj som förra året men nytt dekaltrim och effekt/vikt-förhållandet har gått från 0,44 till 0,45 (holy smoke )
- Johansson - Köra Näck (nec) och lite r1000,håller på och dekalkittar!
- Pysch - R600?/REC? - 600RR 2007 - Lite småpill - Köra mitt första race!
- Gottis - Inhopp Bott&Rec? -KTM Rc8 2008 -person bästa alla banor jag kör
- Samuel w - R600/NEC - R6 - Optimering, renthal handtag - Siktar högt, topp 60 i R600!!
- DonQ - NEC - CBR1000RR
- Lawner - R600 - R6 - lite grejer sitter det på - Poäng varje race. endast vurpa på träningar. (hade 4 racevurpor 2008 ingen på träning kval eller wu) + några inhopp i Tjockey 1000 på jontec´s hynda
- Magnus - Lutar åt ett sabbatsår
- KO72 - Superbike - GSXR1000
- Jontec - Superbike - CBR1000RR
-Vasa - Bott 1098R - Bli snabb som f.. köra 8 or runt mina konkurenter
- Gottschalk - Supermono cup - KTM 690 SMC - Topp tio utan benbrott !
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top