Bankörning & RR

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
http://www.blocket.se/vi/18562008.htm?ca=15_s Ni racefantaster, verkar detta va en ok hoj? Har stått till salu ganska længe så man blir ju lite fundersam.:va

Svårt att säga om den är bra eller dålig utan att ha sett den i verkligheten. Den varkar ju vara ganska standard med kraschkåpor. Frågan är om den är regbar? Eller du kanske bara skall ha den till bankörning. Skall du bara ha den till bankörning så funkar den nog fint.

Här finns ju en liknande som är lite nyare (och lite dyrare) http://www.sporthoj.com/annonser/?id=24898 Men den vet jag är i bra skick
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Svårt att säga om den är bra eller dålig utan att ha sett den i verkligheten. Den varkar ju vara ganska standard med kraschkåpor. Frågan är om den är regbar? Eller du kanske bara skall ha den till bankörning. Skall du bara ha den till bankörning så funkar den nog fint.

Här finns ju en liknande som är lite nyare (och lite dyrare) http://www.sporthoj.com/annonser/?id=24898 Men den vet jag är i bra skick


HAr sneglat lite på den me.. Sp ram vad skiljer den från en original, styvare sving?
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
HAr sneglat lite på den me.. Sp ram vad skiljer den från en original, styvare sving?

Ingen skillnad mot en "orginal" R1 06.
personligen tycker jag att båda dom du tittar på är för dyra med tanke på att dom ej är regbara, räkna med att andrahands värdet blir riktigt lågt på dom.
Tex av dom som hörde av sig och funderade på att köpa min, var det ingen som bara skulle ha den till bana.
Hade det satt något godis på dom så hade dom kanske varit värda pengarna.
Min ville jag ha 49k för min med samma utrustning/skick som dessa, och då var den reggad.

När hojen inte är intresant för någon Rookie är det bara folk som kör gata kvar att sälja till.
Köp något regbart för att säkra andrahandsvärdet om det inte är riktigt billigt, det är mitt tips!
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Vad innebär det att en hoj inte är regbar? Kan man inte bara sätta på vanliga kåpor med skylthållare och hål för strålkastare och sen bara ställa på den?
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vad innebär det att en hoj inte är regbar? Kan man inte bara sätta på vanliga kåpor med skylthållare och hål för strålkastare och sen bara ställa på den?

Ramen är kryssad, firma kan ha köpt loss från försäkringsbolag t.ex eller så har hojen importerats utan gällande papper och kan ej tas in i svenska registret.

Om en hoj är regbar så finns allla papper för att kunna regga in den eller så är den redan inreggad och är bara att ställa på.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vad innebär det att en hoj inte är regbar? Kan man inte bara sätta på vanliga kåpor med skylthållare och hål för strålkastare och sen bara ställa på den?

Exempel...
En importerad hoj utan papper samt EJ inregistrerad i sverige.
En skrotad ram, där ramnummer saknas/överstansat.

Mao, hojen går inte att få in i bilregistret...
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
börjar närma sig... :banana

japp är iaf serie anmäld till BOTT men har inte en aning hur jag jobbar så inget bokat ännu :näsblod

fan ska bli skoj att race lite igen även om det är i BOTT

Ingen skillnad mot en "orginal" R1 06.! blabla bla


skillnaden på Slas hoj är att det är gaffeln och bromsarna med sex kolvs ok på från 2008 den hojen är ett grymt bygge helt igenom gången finns ingen som har sådan puts och perfektion som slas har på sina r1:eek:r

hade köpt den själv om den hade vart reg bar men efter som SMC kräver att våra hojar ska vara försäkrade så sprack det där
 
Last edited:

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
japp är iaf serie anmäld till BOTT men har inte en aning hur jag jobbar så inget bokat ännu :näsblod

fan ska bli skoj att race lite igen även om det är i BOTT




skillnaden på Slas hoj är att det är gaffeln och bromsarna med sex kolvs ok på från 2008 den hojen är ett grymt bygge helt igenom gången finns ingen som har sådan puts och perfektion som slas har på sina r1:eek:r

hade köpt den själv om den hade vart reg bar men efter som SMC kräver att våra hojar ska vara försäkrade så sprack det där

Kul med ny hoj! Men BOTT!? bara gamla gubbar där ju :gnissla Kör rookie 1000
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Kul med ny hoj! Men BOTT!? bara gamla gubbar där ju :gnissla Kör rookie 1000

den kalendern passar dessvärre inte alls som det ser ut just nu sen är det ju dyrare än bott med jag kör bara för skoj nu iår har inga planer alls på att satsa 100 % på tävlandet iår bara för roligt :)

BOTT passar mig fint även om jag lär ha den hojen som är mest std inte ens ett slipon på den
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kul med ny hoj! Men BOTT!? bara gamla gubbar där ju :gnissla Kör rookie 1000

hehe det är ju inte så att det går långsamt där direkt, inte i toppen iallafall. Resten har jag inte så stor koll på.

När jag blir rik ska jag köra runt på en trehundratusenkronorshoj i bott :)

den kalendern passar dessvärre inte alls som det ser ut just nu sen är det ju dyrare än bott med jag kör bara för skoj nu iår har inga planer alls på att satsa 100 % på tävlandet iår bara för roligt :)

BOTT passar mig fint även om jag lär ha den hojen som är mest std inte ens ett slipon på den

Lycka te, kul att du ska köra igen :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top