Bankörning & RR

För er som har funderingar på att åka ner på onsdag 23/7 till Falkenberg, på deras kvällskörning. SH-tråd ang 23/7

Eftersom det ev beror på för lite funkisar hade det vart bra om du som funderar på att åka ner till falken drar med en vän som kan ställa upp som alt flaggvakt.

Hör gärna av dig till Helena (kansliet) 0346-19033 om du vet säkert att du kan bidra med en eller flera funktionärer.

Saxat från hemsidan!

TESTKÖRNING MC ONSDAGEN DEN 23 JULI
17.00-20.00 2 GAT och 1 LICENS GRUPP
Välkomna

Jag passar på att ställa några frågor gällande falkenbergs motorbana eftersom jag inte hittar denna info själv eller lyckas undvika detta på något sätt.

:confused:
Vad menas med testkörning?
Är det anmälan som gäller?
Isådan fall, hur mycket kostar det?
I mitt fall som har gat regad hoj vad menas med "MC PÅ banan får endast ske tillsammans med godkänd föråkare från FMK" som står på hemsidan? Fås detta godkänande på plats?
Vart kan man se någon information om lediga platser och info om anmälan?

Och till sist, finns det plats över nu på onsdag(23/7) ?

Hoppas det inte blev för många jobbiga frågor :)

Jag passar på att ställa några frågor gällande falkenbergs motorbana eftersom jag inte hittar denna info själv eller lyckas undvika detta på något sätt.

Vad menas med testkörning?
Är det anmälan som gäller?
Isådan fall, hur mycket kostar det?
I mitt fall som har gat regad hoj vad menas med "MC PÅ banan får endast ske tillsammans med godkänd föråkare från FMK" som står på hemsidan? Fås detta godkänande på plats?
Vart kan man se någon information om lediga platser och info om anmälan?

Och till sist, finns det plats över nu på onsdag(23/7) ?

Hoppas det inte blev för många jobbiga frågor :)

• Testkörning = ~Prova på, det finns 1 Licensgrupp samt 2 Gatgrupper, Snabb eller Medel

• Anmälan gör du till kansliet på 0346-19033, eller bara åker dit och hoppas att det finns plats kvar...

• Priset kommer jag faktiskt inte ihåg...med runt 300:- har jag för mig?

• Det kommer att åka några "föråkare" i varje grupp, brukar ha en grön väst på sig. Dessa kan du kontakta om du vill ha hjälp med spårval, eller andra frågor.

• Det finns inte så mycket info om dessa körningarna. Gå in på FMK där hittar du lite info.

• Platstillgång kan du endast få veta om du ringer: 0346-19033

Så ring och boka dig en tid NU!
:tummenupp

• Testkörning = ~Prova på, det finns 1 Licensgrupp samt 2 Gatgrupper, Snabb eller Medel

• Anmälan gör du till kansliet på 0346-19033, eller bara åker dit och hoppas att det finns plats kvar...

• Priset kommer jag faktiskt inte ihåg...med runt 300:- har jag för mig?

• Det kommer att åka några "föråkare" i varje grupp, brukar ha en grön väst på sig. Dessa kan du kontakta om du vill ha hjälp med spårval, eller andra frågor.

• Det finns inte så mycket info om dessa körningarna. Gå in på FMK där hittar du lite info.

• Platstillgång kan du endast få veta om du ringer: 0346-19033

Så ring och boka dig en tid NU!
:tummenupp

Tack så mycket, nu vet jag. :tummenupp

Körde ERF i finland nu i helgen och kom trea så nu leder vi (Allt i Däck) serien :) Tjohoo

Ungefär hur snabba varvtider sätter de lite sämre förarna i ERF och Rookie 1000 på Falkenberg? Typ de fem-sex sämsta förarna. Nån som har koll på det?

Då är man anmäld till Kinnekulle 24/8. Lugn grupp (medel gruppen var full)
Det är första gången jag kör på Kinnekulle, så det blir spännande.
Har bara kört på Anderstorp och Falkenberg + gokartbanor.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...